Ackrediteringsansökan till Kommunals kongress 2022

Den 31 maj-3 juni håller Kommunal kongress på Svenska Mässan i Göteborg. Kongressen kommer att bland annat behandla val av ny förbundsledning. Journalister som önskar anmäla sig till kongressen kan göra det tom den 27 maj.

Som journalist behöver du ackreditera dig för att komma in eller delta på Kommunals förbundskongress 2022.

För pressackreditering: Mejla namn, redaktion, kontaktuppgifter samt vilka dagar du önskar delta till pressjour.forbundet@kommunal.se.

Ramtider för kongressen:

Tisdag den 31 maj, kl 08.30-19.00

Onsdag den 1 juni, 8.30-23.00

Torsdag den 2 juni, kl 8.30-18.00

Fredag den 3 juni, kl 9.00-15.00

Övrig information om kongressen hittas här: https://www.kommunal.se/kongress

Ny överenskommelse för ökad anställningstrygghet20.6.2022 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Efter konstruktiva förhandlingar så har Kommunal och Vårdföretagarna kommit överens om att de nya reglerna om särskild visstidsanställning kommer att bli tillämpliga på avtalsområdena vård och behandling samt omsorg och äldreomsorg. Det innebär att Kommunal nu säkerställt att den viktigaste anställningsskyddsfrågan inom paketet trygghet och omställning får fullt genomslag på avtalsområdena. Resultatet av förhandlingarna kommer stärka medlemmarnas ställning på arbetsmarknaden och öka tryggheten.