Ackrediteringsansökan till partikongressen 2021

Den 6 sep kl 9.00 öppnar ackrediteringsansökan för media till Socialdemokraternas kongress den 3-7 november.

Höstens kongress blir Socialdemokraternas 41:e ordinarie partikongress och har temat ”Vi bygger landet”.

Socialdemokraterna följer pandemiläget och har beredskap för flera olika scenarier och utformande av kongressen. Den kommer att utgå från Svenska Mässan i Göteborg med press närvarande förutsatt att läget tillåter. Kongressen kommer oavsett att kunna följas digitalt. Ackrediteringsansökan är utformad utifrån flera möjliga scenarier.

Sista dagen för att ansöka om ackreditering är den 19 oktober 2021.

Ansök via länken: https://www.trippus.net/sapk2021-press

Länken finns också på Socialdemokraternas hemsida: https://www.socialdemokraterna.se/kongress/press

Vid godkänd ansökan kommer bekräftelse samt mer information att skickas.

För pressfrågor kring partikongressen, kontakta Johannes Svensson, 076-766 53 26, johannes.svensson@socialdemokraterna.se