Acronis

Acronis expanderar regional support för partners, upprättar lokala cyberdatacenter och förstärker Acronis cyberinfrastruktur

Stockholm, 20 oktober, 2020 – Acronis, en global ledare inom cyberskydd meddelar idag planer på att expandera sitt globala nätverk av molndatacenter med nya moderna lokaler i Kanada, Nya Zeeland och Butan. Expansionen, som tillkännagavs under Acronis Global Cyber Summit 2020, säkerställer att Acronis alla cyberskyddslösningar kommer att vara tillgängliga för partners och organisationer över hela världen vilket är extra viktigt nu när runt två tredjedelar av arbetsstyrkan arbetar på distans och är beroende av molnbaserade tjänster.

Dagen tillkännagivande innehöll även Acronis planer på att inrätta ytterligare 100 mikrodatacenter i sitt globala nätverk som redan har samlokaliserade datacenter för hanterade tjänster i USA. Storbritannien, Schweiz, Frankrike, Tyskland, japan, Australien och Singapore. Ytterligare ett datacenter i Vancouver, Kanada meddelades tidigare denna månad.

–        Mikrodatacenter möjliggör effektiv användning av Edge, särskilt på tillväxtmarknader. Denna expansion, som är en del av Acronis globala-lokala strategi, har gjort det möjligt för oss att leverera lokala och kostnadseffektiva molntjänster med minimal fördröjning vilket våra globala partners behöver, säger Serguei Beloussov, Acronis grundare och vd.

En prognos från Gartner visar att världsmarknaden för hanterade molntjänster och säkerhetstjänster kommer att fortsätta att växa med över 25 % till 2022, och Technavio bedömer att marknaden för globala Edge-datacenter kommer att en årlig tillväxt på nästan 14 % till 2024. Detta betyder att de nya molndatacenter som tillkännagivits idag kommer att stärka Acronis inom båda dessa områden.

–        ­Beroendet av molnbaserad tillgång till produktionsdata och kontroller har ökat under de senaste åren och pandemin har accelererat detta för organisationer över hela världen. Framväxten av ett större nätverk av molndatacenter, särskilt på tillväxtmarknader, har gjort det möjligt för Acronis att rekrytera nya partners och kunder som aktivt har letat efter lösningar för molnbaserat dataskydd och säkerhetsplattformar, säger Phil Goodwin, forskningschef, IDC.

Expansionen gör det dessutom möjligt för Acronis att utöka sina cyberskyddslösningar som levereras via plattformen Acronis Cyber Cloud. Tjänsteleverantörer kan därför erbjuda backup, katastrofåterställning, skydd mot skadlig programvara, säkra samarbetsverktyg och blockchain-baserad autentisering av data – allt detta från en enda kontrollpanel.

Alla Acronis-lösningar är framtagna i enlighet med de fem vektorerna för cyberskydd som är säkerhet, tillgänglighet, integritet, autenticitet och dataskydd (SAPAS) för en organisations data, program och system.

Tjänsteleverantörer som vill veta mer om Acronis globala nätverk av datacenter eller sortiment av cyberskyddslösningar via Acronis Cyber Cloud ombeds kontakta Acronis Partner Program-teamet.

Andreas Rossbach
Cooperate Communication Manager Europe at Acronis
Mobile: ‪+49 1514 0767189‬‬
Email: andreas.rossbach@acronis.com

Acronis

Följ Acronis

Senaste pressmeddelandena från Acronis

Ny kartläggning av cyberattacker under coronapandemin visar på behovet av integrerat cyberskydd9.9.2020 15:43:15 CESTPressmeddelande

Den nya rapporten Acronis Cyber Readiness Report 2020 visar att de vanligaste attackerna som skett mot distansarbetare under coronapandemin hittills är nätfiske, DDoS-attacker och angrepp mot videokonferenstjänster som Zoom, Cisco Webex och Microsoft Teams. Hela 39% av företagen som deltagit i studien har utsatts för angrepp mot videomöten. Resultaten visar på behovet av integrerade cyberskyddslösningar och i samband med detta lanserar Acronis idag B2B-lösningen Acronis Cyber Protect 15, som kombinerar backup, katastrofåterställning, skydd mot skadlig programvara, cybersäkerhet och verktyg för hantering av endpoints.

Unikt cyberskydd lanseras för videokonferenstjänster5.5.2020 08:42:54 CESTPressmeddelande

Acronis lanserar idag en omfattande uppdatering av cyberskyddslösningen Cyber Protect Cloud, med anledning av de nya behov och risker som uppkommit av coronakrisen. Cyber Protect Cloud är den första lösningen inom cyberskydd som integrerar säkerhetskopiering, katastrofåterställning, nästa generations anti-malware, antivirus och cybersäkerhet i en samlad tjänst. Nu finns även ett effektivt cyberskydd för videokonferensprogram som Zoom, som meddelar användaren om det kommande Zoom-mötet är säkert. Detta är helt unikt i dagsläget och särskilt aktuellt då fler personer än någonsin jobbar hemifrån och är beroende av videokonferenstjänster.