Adda Kompetens i samarbete med Leif Denti för att stärka välfärdens innovationskultur

För att klara kompetensförsörjning och ställa om i en digital tid är en stark innovationskultur viktigt för att skapa rätt förutsättningar. Genom att knyta Leif Denti till sin pågående satsning för livslångt lärande stärker Adda Kompetens sitt erbjudande till Sveriges kommuner och regioner.

Leif Denti knyts till Adda Kompetens satsning kring livslångt lärande.

Kompetensförsörjning och omställningsförmåga är kritiska framgångsfaktorer för välfärden, något som höstens Ekonomirapport, från Sveriges Kommuner och Regioner (SKR), visar. För att möta välfärdens utmaningar måste kommuner och regioner våga tänka nytt, hitta nya former för organisering och styrning samt föra in nya smarta arbetssätt. Inom just dessa områden vill Adda Kompetens inspirera och bidra genom olika utbildningssatsningar.

- Ledare och HR-funktioner har en nyckelfunktion i att stärka innovationskulturen, här ser jag att Leif Dentis forskning och insikter är otroligt värdefulla. Just därför vi har vi inlett det här samarbetet, säger Jenny Birkestad, affärsområdeschef Adda kompetens.

- Jag tror att kunskaper om innovation och hur man leder innovation kan förbättra verksamheter och göra gott. Organisationer, företag och verksamheter får en bättre möjlighet att möta målgruppens behov och få ut mer effektivitet i verksamhetens processer, säger Leif Denti.

Leif Denti är Fil. Dr i psykologi och forskar för närvarande på ledarskap, kreativitet och organisatorisk innovation vid Göteborgs universitet. Han har sedan tidigare gett ut två böcker inom ämnet och föreläser kring innovation och organisation. På tisdag släpper Leif sin tredje bok kring innovationspsykologi tillsammans med Martin Kreuger.

Samarbetet inleds med ett frukostseminarium kring livslångt lärande den 27 januari kl. 09:00-10:00 där Leif Denti deltar i panelen.

Adda Kompetens erbjuder digitala samverkanstjänster, utbildningar i smarta format, relevant litteratur, avtal och lagar, blanketter och specialprodukter.

Leif Denti knyts till Adda Kompetens satsning kring livslångt lärande.