Adda, Polisen och Arbetsförmedlingen samlas kring ett gemensamt traineeprogram

Ett gemensamt traineeprogram som bidrar till utbyte, lärande och utveckling både för trainee och deltagande organisation. Foto: Mostphoto

Traineeprogrammet pågår under ett år och startar den 1 september 2021. Programmet inleds med en kick-off där de sju deltagarna för första gången träffar varandra och alla arbetsgivare tillsammans.

Andra traineeprogrammet

Adda har tidigare haft ett samarbete med traineeprogram, då med Nacka kommun år 2019. Efter samtal med flera potentiella samarbetspartners för att trygga kompetensförsörjningen inom området inleddes samarbetet med Nacka kommun som en pilot. Till de fyra traineer som då anställdes inom programmet, erbjöds anställning inom organisationerna efter avslutat program.

- Utbytet, lärdomarna och erfarenheterna från piloten och framförallt gensvaret från traineerna och organisationerna gjorde att vi beslutade att vi ville göra det igen. Inför denna omgång traineeprogram valde Polisen och Arbetsförmedlingen att hoppa på, vilket känns väldigt roligt och aktuellt, säger Daniel Yousefi Operativ HR-chef och projektledare för traineeprogrammet vid Adda.

Kick-offen äger rum 1 september 2021 i Stockholm, vi erbjuder möjlighet för journalister att träffa såväl samarbetsparter som deltagare vid programmet, kontakta pressansvarig Emelie Eduard för mer information.