Adda

Adda, Polisen och Arbetsförmedlingen samlas kring ett gemensamt traineeprogram

Dela

Adda samarbetar med Polisen och Arbetsförmedlingens inköpsfunktioner i ett gemensamt traineeprogram i syfte att skapa fler duktiga upphandlare inom offentlig sektor. Tillsammans ska de lyfta och synliggöra professionen för att öka attraktionskraften för yrkesrollen. Adda, Polisen och Arbetsförmedlingen erbjuder nyexaminerade en traineetjänst som utöver det vanliga traineeprogrammet innehåller arbete, praktik och utbildning på flera olika arbetsplatser.

Ett gemensamt traineeprogram som bidrar till utbyte, lärande och utveckling både för trainee och deltagande organisation. Foto: Mostphoto
Ett gemensamt traineeprogram som bidrar till utbyte, lärande och utveckling både för trainee och deltagande organisation. Foto: Mostphoto

Traineeprogrammet pågår under ett år och startar den 1 september 2021. Programmet inleds med en kick-off där de sju deltagarna för första gången träffar varandra och alla arbetsgivare tillsammans.

Andra traineeprogrammet

Adda har tidigare haft ett samarbete med traineeprogram, då med Nacka kommun år 2019. Efter samtal med flera potentiella samarbetspartners för att trygga kompetensförsörjningen inom området inleddes samarbetet med Nacka kommun som en pilot. Till de fyra traineer som då anställdes inom programmet, erbjöds anställning inom organisationerna efter avslutat program. 

- Utbytet, lärdomarna och erfarenheterna från piloten och framförallt gensvaret från traineerna och organisationerna gjorde att vi beslutade att vi ville göra det igen. Inför denna omgång traineeprogram valde Polisen och Arbetsförmedlingen att hoppa på, vilket känns väldigt roligt och aktuellt, säger Daniel Yousefi Operativ HR-chef och projektledare för traineeprogrammet vid Adda.

Kick-offen äger rum 1 september 2021 i Stockholm, vi erbjuder möjlighet för journalister att träffa såväl samarbetsparter som deltagare vid programmet, kontakta pressansvarig Emelie Eduard för mer information.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Ett gemensamt traineeprogram som bidrar till utbyte, lärande och utveckling både för trainee och deltagande organisation. Foto: Mostphoto
Ett gemensamt traineeprogram som bidrar till utbyte, lärande och utveckling både för trainee och deltagande organisation. Foto: Mostphoto
Ladda ned bild

Om

Adda ägs av Sveriges Kommuner och Regioner (SKR) samt en majoritet av Sveriges kommuner - som också utgör våra kunder. Vårt uppdrag är att erbjuda offentlig sektor avtal och tjänster inom offentliga inköp och HR som underlättar vardagen, frigör resurser till välfärden och bidrar till ett hållbart samhälle.

Följ Adda

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Adda

Nytt ramavtal för bokning av kultur- och fritidsanläggningar1.7.2019 13:06:00 CEST | Pressmeddelande

Med start den 1 september kan kommuner, genom ett nytt upphandlat ramavtal, köpa in it-tjänster som underlättar för allmänheten att boka lokaler och anläggningar inom kultur och fritid. Sveriges Kommuner och Landsting (SKL), SKL Kommentus Inköpscentral (SKI) och 200 kommuner har genomfört upphandlingen i ett gemensamt projekt, efter ett initiativ av Malmö stad, Göteborgs stad och Umeå kommun. Ramavtalet tecknas inom kort med följande leverantörer: Softronic AB, Mebyou AB, Pragil AB & Springbreeze AB och Multisoft AB. Svår och tidskrävande bokning blir enklare – I dag är det ofta svårt och tidskrävande för privatpersoner, föreningar och företag att hitta och boka lediga tider i kommunernas kultur- och fritidsanläggningar. Det beror på att kommunerna inte har haft bra it-lösningar att tillgå. Men det upphandlade ramavtalet ska låta kommuner köpa in bra och flexibla tjänster, säger SKL Kommentus VD Eva-Lotta Löwstedt Lundell och fortsätter: – I detta projekt har vi lyckats samla kommunern

AffärsConcept skriver avtal med Eskilstuna Strängnäs Energi och Miljö AB20.6.2019 09:52:00 CEST | Pressmeddelande

AffärsConcept kammade hem en förstaplats gällande konsultstöd inom upphandling för anbudsområde IT. Uppdragen avses upphandling av ramavtal samt objektspecifika upphandlingar. Konsulter kommer användas som komplement till beställarens egen upphandlingsverksamhet, vid arbetstoppar eller vid behov av specialistkompetens. Avtalsperioden beräknas löpa två år från 2019-06-01 till och med 2021-05-31 med möjlighet till förlängning i ytterligare 2 år. För områdena Varor och tjänster samt Entreprenad landade AffärsConcept på tredje plats. Upphandlingen genomfördes som förenklat förfarande enligt Lagen om offentlig upphandling (LOU) samt Lagen om försörjningssektorerna (LUF). Den utvärderingsgrund som tillämpats är pris. - Det ska bli spännande att få arbeta med ett bolag som erbjuder samhällsbärande funktioner och som arbetar inom ett flertal affärsområden såsom elnät, vatten & avlopp, återvinning, energi samt marknad & försäljning, säger Charlotte Murray, biträdande affärsområdeschef AffärsCon

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum