Addivant Announces Changes to Freight Policy

DANBURY, Conn., Jan. 31, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- Effective February 15, 2018, Addivant(TM), a leading global supplier of antioxidants, intermediates and inhibitors, polymer modifiers, and UV stabilizer solutions, will implement a policy change requiring freight payment on all less than full load shipments.  The escalation of freight and fuel charges for less than optimal shipments require that the company take this action.  Truck and driver shortages around the globe make it critical to optimize the utilization of logistics resources.

About Addivant(TM)

Addivant(TM) is an innovator in the field of polymer additives, developing customized solutions that provide customers enhanced application performance, safe handling, and reduction in cost of use. The company is recognized industry-wide for its extensive portfolio of specialty additives including antioxidants, light stabilizers, rubber additives, polymer modifiers, metal deactivators, polymerization inhibitors and intermediates. Addivant is an international company, with 11 plants in five regions as well as research, manufacturing and sales facilities around the globe. Addivant maintains its global headquarters in Connecticut, USA with regional headquarters in: Al Jubail, Saudi Arabia, Basel, Switzerland, and Shanghai, China.  Addivant is an independent portfolio company of SK Capital. Visit www.addivant.com for more information.

Addivant(TM) is a trademark of Addivant.

Contacts:
Beverly Kindermann     beverly.kindermann@addivant.com     Tel: +1 203 702 6182

Source: Addivant via Globenewswire

Karolinska Development's portfolio company Modus Therapeutics has successfully dosed first cohort in phase 1 study of subcutaneously administered sevuparin22.2.2019 08:00:00Pressmeddelande

STOCKHOLM, February 22, 2019. Karolinska Development's portfolio company Modus Therapeutics announces today that the first cohort has been successfully dosed in its phase 1 study to explore the pharmacokinetics, safety and tolerability of subcutaneous sevuparin injections in healthy adults. Modus Therapeutic develops sevuparin for diseases with high unmet medical need with a focus on sickle cell disease (SCD) - a painful, inherited blood disorder affecting millions of people around the globe. Sevuparin has the potential to improve the SCD patients' blood flow reducing their pain and the amount of time they will need to spend in hospital. Intravenously administered sevuparin is currently being tested in a phase 2 study which completed enrollment in January 2019 and will report data in mid-2019. In order to broaden sevuparins potential to help SCD patients outside of the hospital setting, Modus Therapeutics in parallel explores subcutaneously administered sevuparin. The first cohort in a

Arcomas CFO lämnar bolaget21.2.2019 23:50:00Pressmeddelande

Arcomas CFO, AnnaPia Johansson har valt att avsluta sin tjänst för nya utmaningar utanför Arcoma. AnnaPia arbetar oförändrat vidare i sin nuvarande tjänst fram till augusti månad eller tills att en ersättare har rekryterats. "Jag vill tacka AnnaPia för hennes ambitiösa arbete för Arcoma och samtidigt önska henne lycka i framtida utmaningar " säger Jesper Söderqvist, VD Arcoma. Om Arcoma Arcoma, med lång erfarenhet av branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalitet och avancerad teknik. Arcomas produkter erbjuder den senaste digitala bildtekniken kombinerat med tekniskt avancerade rörliga positioneringssystem, vilket tillsammans med ergonomisk skandinavisk design, erbjuder kunden kompletta, konfigurerbara och funktionella digitala röntgensystem. Bolagets produkter säljs via återförsäljare samt via OEM-kunder och det finns idag över 3 500 av Arcomas röntgensystem installerade i hela världen. Arcoma är listat på Nasdaq First North. Certified Advi

Corline Biomedical AB offentliggör bokslutskommuniké för räkenskapsåret 201821.2.2019 08:45:00Pressmeddelande

Corline Biomedical AB ("Corline") publicerar härmed bokslutskommuniké för det fjärde kvartalet och räkenskapsåret 2018. Nedan följer en kort sammanfattning. Fullständig bokslutskommuniké finns tillgänglig på Corlines hemsida (www.corline.se) samt som bifogad fil. VD Henrik Nittmar kommenterar "2018 blev ett genombrottsår för Corline då bolaget gick från preklinisk till klinisk fas i utvecklingen av Renaparin® i och med att RENAPAIR 01-studien öppnade för rekrytering. Nu koncentrerar vi utvecklingsresurserna på att planera inför den värdehöjande fas 2- och fas 3-utvecklingen. Jämfört med branschkollegor har Corline en särskilt gynnsam position i och med att bolaget står på flera ben och parallellt arbetar mot lansering tillsammans med kunder inom medicinteknikområdet. Ett spännande 2019 stundar." Väsentliga händelser under det fjärde kvartalet 2018 Den vetenskapliga tidskriften Transplantation publicerar resultat från den prekliniska utvecklingen av Renaparin®. Här visas i stordjursmode

Arcoma AB: Investerarmöten våren 201915.2.2019 08:46:00Pressmeddelande

15 februari 2019 PRESSRELEASE Arcoma har som ambition att fortsätta öka sitt aktieägarfokus och kontinuerligt förbättra kommunikationen med aktieägare. Under våren 2019 kommer Arcoma medverka på flertalet investerarmöten där aktuella händelser och aktiviteter presenteras. Här ges en ökad inblick i bolagets vision och strategier samt en möjlighet till att ställa frågor till bolagets ledning. SvD Börsplus Temadag "Dubblare" Dag, tid och plats: 5 mars, kl. 13.00, GT 30, Grev Turegatan 30, Stockholm Stockholm Corporate Finance Life Science event Dag, tid och plats: 14 mars, kl. 07.30, Berns, Kammarsalen, Stockholm Redeyes Medtech & Diagnostics event Dag, tid och plats: 14:e maj, Redeye, Mäster Samuelsgatan 42, Stockholm För ytterligare information, vänligen kontakta: Arcomas VD Jesper Söderqvist, Telefon: +46 470 70 69 81, E-mail: jesper.soderqvist at arcoma.se Om Arcoma Arcoma, med lång erfarenhet av branschen, är en ledande leverantör av integrerade digitala röntgensystem med hög kvalite

Corline Biomedical AB: Första patient doserad med Renaparin®15.2.2019 08:42:00Pressmeddelande