Business Wire

Adnuntius utökar sina geotargeting-funktioner med Digital Elements IP-intelligence-lösning

Share

Digital Element, den globala leverantören av IP-geolocationdata och tjänster, har idag tillkännagivit att, Adnuntius, en plattform som är specialiserad på onlineannonsering- och marknadsföring, valt sin NetAcuity PulseTM för att förbättra inriktningskapaciteten för sina globala publishing- och marknadsföringskunder

Adnuntius erbjuder en helhetslösning för dataanvändning, inköp och försäljning av programmering och effektiva annonstjänster till internationella kunder. Genom att distribuera Digital Elements NetAcuity Pulse IP-intelligence kommer Adnuntius att uppnå den högsta nivån av geotargeting som är tillgänglig för sina kunder, ända ner till en hyper-lokal postnummernivå. Identifieringen av anslutningstyp och hastighet, mobiloperatör och internetleverantör hjälper också Adnuntius kunder att effektivt bygga mycket exakta inriktningsprofiler.

"Vi gör det möjligt för utgivare och marknadsförare att nå rätt publik med rätt annons i rätt sammanhang," kommenterade Stian Remaad, VD och medgrundare Adnuntius. "När en användare går till en webbsida med hjälp av Adnuntius-tekniken, kan våra kunder med hjälp av våra uppgifter betjäna de mest relevanta annonserna genom att använda en rad parametrar. Noggrannheten i våra data är nyckeln till allt vi gör, och vi söker de bästa datapartnerna i branschen för att vi ska leverera den ultimata servicen till våra kunder. Digital Element är marknadsledande inom tillhandahållandet av IP-geolokaliseringsdata, och vår tidigare erfarenhet av tjänsterna har visat att de otvivelaktigt är rätt partner för oss. "

Digital Elements NetAcuity Pulse™ använder ett nätverk av IP-lokaliseringsinformation som härrör från mobila enheter, miljarder transaktioner på plats och Internet-routing-infrastruktur. Denna mycket exakta, men ändå sekretesskänsliga globala, onlineinriktningsmetod baseras på var användaren är lokaliserad och är ansluten till vid en viss tidpunkt, oavsett enhet. Informationen kan innefatta huruvida anslutningen görs via ett wifi-nätverk, användarens geografiska plats och huruvida en hotspot för ett hem eller ett företag används. Fördelarna med att använda intelligent och exakt målinriktning i skala inbegriper ökade intäkter, bättre avkastning på investeringar, starkare varumärkeslojalitet och ett förbättrat konsumentengagemang.

"Adnuntius måste leverera de mest effektiva personliga kampanjer som är möjliga för sina kunder, och vi är glada över att kunna dra vårt strå till stacken," kommenterade Kate Owen, Digital Elements VD för Nordeuropa. "Våra mycket exakta, giltiga och pålitliga data möjliggör tekniskt bästa möjliga inriktningsfunktioner, samtidigt som användarens anonymitet respekteras och upprätthålls. Annonsörer och byråer har med rätta höga förväntningar och endast genom att använda de bästa tillgängliga uppgifterna kan dessa uppfyllas. Genom att få det rätt kan tekniskt drivna företag som Adnuntius hjälpa sina kunder att uppnå höga konsumentengagemang och svarsnivåer och optimera effektiviteten för den totala kampanjen."

Adnuntius blir en del av Digital Elements portfölj av högprofilerade kunder, som inkluderar: Adobe, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Videology, Bidtheatre, Cxense, MediaMath, Adform, BBC, Discovery Networks, Platform161, Hubspot, Vibrant Media, Ogilvy, Voluum , Schibsted och många fler.

Om Digital Element

Sedan 1999 har Digital Element tillhandahållit globala data och geolokaliseringstjänster som skapar tid- och rumsoberoende relevans och sammanhang till online-initiativ - från stationära datorer till mobila enheter. Företagets patenterade teknik har certifierats och ackrediterats för att leverera realtidsåtkomst till korrekt och tillförlitlig platsinformation utan att inkräkta på Internetanvändares integritet. Under nästan två decennier har många av världens största webbplatser, varumärken, säkerhetsföretag, annonsnätverk, sociala medier och mobila förläggare förlitat sig på Digital Elements teknik för att rikta annonsering, lokalisera innehåll, förbättra analytik och hantera innehållsrättigheter samt upptäcka och förhindra bedrägerier.

Besök http://www.digitalelement.com för mer information om hur du tar lokaliseringskraften till onlinevärlden. Följ oss på LinkedIn och Twitter @DigitalElement och gilla oss på Facebook.

Med huvudkontor i Atlanta och London är Digital Element en division av Digital Envoy Inc.

Om Adnuntius

Adnuntius erbjuder en fullfjädrad plattform för förläggare, marknadsförare och teknikföretag som vill utföra en datastyrd och effektiv marknadsförings- och reklamstrategi. Företaget erbjuder en helhetslösning för dataanvändning, inköp och försäljning av programmering och effektiva annonstjänster till internationella kunder. Företaget grundades 2016 och är baserat i Norge.

Besök http://www.adnuntius.com för mer information

Contact information

Presskontakt
Naomi Whittome
naomi.whittome@digitalelementpr.com
Tel: +44 (0)203 642 1124

About Business Wire

Business Wire
Business Wire



Subscribe to releases from Business Wire

Subscribe to all the latest releases from Business Wire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from Business Wire

Mouser Electronics lagerför nu ett brett utbud med Xilinx-produkter15.7.2019 16:13:00 CESTPress release

Mouser Electronics, Inc. tillkännager i dag ett nytt globalt distributionsavtal med Xilinx, Inc., det ledande företaget inom adaptiv och intelligent databehandling, för att upprätta ett av branschens största utbud av Xilinx-produkter, inklusive digitala nedladdningar av utvecklingsprogramvara och IP. Xilinx ligger bakom FPGA, maskinvarubaserade programmerbara system på datachipp (SoCs) samt plattformen för adaptiv databehandlingsacceleration (ACAP, adaptive compute acceleration platform), som är utformad för att ge branschens mest dynamiska processorteknik och möjliggöra framtidens adapterbara, intelligenta och uppkopplade värld. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20190715005635/sv/ Du hittar mer information på www.mouser.com/xilinx. ”Xilinx är ett branschledande företag och en erkänd innovatör inom ny teknik. Vi gläder oss mycket åt att utöka vår produktportfölj för våra kunder genom att nu kunna erbjuda

Workforce Logiq sluter avtal med Svenska kraftnät om strategisk kompetensförsörjning18.6.2019 06:30:00 CESTPress release

Workforce Logiq har skrivit avtal med Svenska kraftnät om att hantera en del av myndighetens inköp av konsulttjänster. Det betyder att Workforce Logiq kommer fungera som Svenska kraftnäts operativa inköpsfunktion för de konsultuppdrag som avropas via ramavtalet för konsultförmedling inom områdena IT, professionella tjänster som ekonomi, HR och kommunikation samt teknik. Svenska kraftnät köper årligen konsulttjänster för mellan 200 och 250 miljoner kronor via ramavtalet för konsultförmedling. Avtalet med Workforce Logiq löper på två år och sedan finns en option på förlängning i två tvåårsperioder, maximalt på sex år. Bakgrunden till avtalet är att Svenska kraftnät önskar bygga upp en struktur för att hantera avrop av konsultuppdrag effektivt samt kunna nå ut till hela marknaden för att uppnå bästa konkurrens och kvalité. Processen för avrop via Workforce Logiq genomförs inom gällande lagar och förordningar samt hanteras via Workforce Logiqs systemlösning. Samarbetet innebär att Svenska

The European Association of Data Protection Professionals (EADPP) väljer Idka som sin internet-plattform för privat och krypterat samarbete, kommunikation och lagring17.6.2019 10:00:00 CESTPress release

The European Association of Data Protection Professionals (EADPP), en ideell sammanslutning av dataskyddsarbetare, och Idka, en samarbetsplattform på internet som är inriktad på digital integritet, meddelade idag att EADPP kommer att erbjuda Idka till alla sina medlemmar. Idka kommer att ge EADPP-medlemmar, som verkar för efterlevnad av Europiska unionens dataskyddsförordning (GDPR), en krypterad plattform för kommunikation, samverkan, fildelning och datalagring som klarar att skydda användardata. EADPP valde Idka eftersom plattformen kan erbjuda en annonsfri, bullerfri, blufffri, trollfri miljö till alla EADPP-medlemmar. Alla i dataskyddsvärlden kan nu arbeta tillsammans i en miljö som stöder den digitala integritet de värnar om. "Jag tror att vi alla i dataskyddssektorn måste göra som vi själva säger" och använda verktyg som är i linje med våra visioner och våra värderingar som dataskyddsarbetare, säger Marc Vrijhof, ordförande för EADPP. "Även om det är frestande att gå till populär

Calabrio förvärvar Teleopti för att skapa en global standard för intelligenta kundupplevelser3.6.2019 12:00:00 CESTPress release

Calabrio tillkännagav idag att de har förvärvat Teleopti, en leverantör av mjukvara för bemanningsplanering med huvudkontor i Stockholm, för att skapa en ny global standard för kundupplevelseindustrin. Teleopti's WFM-programvara (Workforce Management) kombineras med Calabrios lösningar för kundupplevelser och skapar en ledande SaaS-plattform för flera användare som ger en intelligent kundupplevelse. Calabrio och Teleopti för samman kunder från hela världen, bland annat Best Buy, Rabobank, Shopify, Netflix och GE Appliances, ett Haier-företag. "Calabrio har alltid varit banbrytande inom branschen och vi ser fram emot att välkomna Teleoptis team och arbeta med det uppdraget tillsammans", säger Tom Goodmanson, VD och koncernchef för Calabrio. "Vi berikar mänskliga interaktioner - inom och utanför kontaktcentret – och låter våra kunder skapa djupa relationer till sina kunder med hjälp av data och analyser. Samtidigt som vi gör allt detta ser vi till att deras anställda har de bästa tänkbar

MyHeritage expanderar till hälsa och lanserar ett nytt DNA-test med effektiv och personlig hälsoinformation till sina kunder20.5.2019 17:42:00 CESTPress release

MyHeritage, den ledande globala tjänsten för familjehistoria och DNA-tester, har idag presenterat en betydande expansion av sitt utbud av DNA-produkter genom lanseringen av MyHeritage DNA-test för hälsa och härkomst. Testet tillhandahåller en ny dimension av genetiska insikter med omfattande hälsorapporter som kan stärka framtida hälso- och livsstilsval. Detta är en utökning av dagens MyHeritage DNA-test som endast omfattar härkomst och samma kärnfunktioner finns med: en procentuell beskrivning av etniskt ursprung och matchning med släktingar via gemensamt DNA. MyHeritage är idag det enda globala DNA-företaget som erbjuder konsumenter en omfattande produkt för hälsa och härkomst på över 40 språk. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20190520005691/sv/ MyHeritage expanderar till hälsa och lanserar ett nytt DNA-test med effektiv och personlig hälsoinformation till sina kunder (Graphic: Business Wire) Med lans

Stockholm Exergi teamar upp med Workforce Logiq för strategisk kompetensförsörjning7.5.2019 07:00:00 CESTPress release

Workforce Logiq, tjänste- och managementbolaget inom resurshantering fungerar nu som konsultförmedlare för Stockholm Exergi (tidigare Fortum Värme). Det innebär att Stockholm Exergi använder Workforce Logiqs processer och metoder för bättre insikt, transparens och kontroll i hanteringen av externa resurser. De konsulttjänster som Stockholm Exergi främst köper är tekniska-, management och it-konsulter. Stockholm Exergi köpte tidigare in konsulter via ramavtal direkt med konsultleverantörerna och via konsultmäklare. De hanterade hundratals olika konsultkontakter och hade en begränsad insikt i konsultinköpen. Samarbetet med Workforce Logiq som konsultförmedlare centraliserar processen för att säkerställa att Stockholm Exergi får ut mest av investeringarna i nya kompetenser och möjliggör ett snabbare och mer strategiskt beslutsfattande. ”Teknik-, management och it-konsulter är strategiskt mycket viktiga för organisationen eftersom arbetet i teamen utgör grunden för verksamheten som leverer

In our pressroom you can read all our latest releases, find our press contacts, images, documents and other relevant information about us.

Visit our pressroom