Business Wire

Adnuntius utökar sina geotargeting-funktioner med Digital Elements IP-intelligence-lösning

Dela

Digital Element, den globala leverantören av IP-geolocationdata och tjänster, har idag tillkännagivit att, Adnuntius, en plattform som är specialiserad på onlineannonsering- och marknadsföring, valt sin NetAcuity PulseTM för att förbättra inriktningskapaciteten för sina globala publishing- och marknadsföringskunder

Adnuntius erbjuder en helhetslösning för dataanvändning, inköp och försäljning av programmering och effektiva annonstjänster till internationella kunder. Genom att distribuera Digital Elements NetAcuity Pulse IP-intelligence kommer Adnuntius att uppnå den högsta nivån av geotargeting som är tillgänglig för sina kunder, ända ner till en hyper-lokal postnummernivå. Identifieringen av anslutningstyp och hastighet, mobiloperatör och internetleverantör hjälper också Adnuntius kunder att effektivt bygga mycket exakta inriktningsprofiler.

"Vi gör det möjligt för utgivare och marknadsförare att nå rätt publik med rätt annons i rätt sammanhang," kommenterade Stian Remaad, VD och medgrundare Adnuntius. "När en användare går till en webbsida med hjälp av Adnuntius-tekniken, kan våra kunder med hjälp av våra uppgifter betjäna de mest relevanta annonserna genom att använda en rad parametrar. Noggrannheten i våra data är nyckeln till allt vi gör, och vi söker de bästa datapartnerna i branschen för att vi ska leverera den ultimata servicen till våra kunder. Digital Element är marknadsledande inom tillhandahållandet av IP-geolokaliseringsdata, och vår tidigare erfarenhet av tjänsterna har visat att de otvivelaktigt är rätt partner för oss. "

Digital Elements NetAcuity Pulse™ använder ett nätverk av IP-lokaliseringsinformation som härrör från mobila enheter, miljarder transaktioner på plats och Internet-routing-infrastruktur. Denna mycket exakta, men ändå sekretesskänsliga globala, onlineinriktningsmetod baseras på var användaren är lokaliserad och är ansluten till vid en viss tidpunkt, oavsett enhet. Informationen kan innefatta huruvida anslutningen görs via ett wifi-nätverk, användarens geografiska plats och huruvida en hotspot för ett hem eller ett företag används. Fördelarna med att använda intelligent och exakt målinriktning i skala inbegriper ökade intäkter, bättre avkastning på investeringar, starkare varumärkeslojalitet och ett förbättrat konsumentengagemang.

"Adnuntius måste leverera de mest effektiva personliga kampanjer som är möjliga för sina kunder, och vi är glada över att kunna dra vårt strå till stacken," kommenterade Kate Owen, Digital Elements VD för Nordeuropa. "Våra mycket exakta, giltiga och pålitliga data möjliggör tekniskt bästa möjliga inriktningsfunktioner, samtidigt som användarens anonymitet respekteras och upprätthålls. Annonsörer och byråer har med rätta höga förväntningar och endast genom att använda de bästa tillgängliga uppgifterna kan dessa uppfyllas. Genom att få det rätt kan tekniskt drivna företag som Adnuntius hjälpa sina kunder att uppnå höga konsumentengagemang och svarsnivåer och optimera effektiviteten för den totala kampanjen."

Adnuntius blir en del av Digital Elements portfölj av högprofilerade kunder, som inkluderar: Adobe, Facebook, Pinterest, LinkedIn, Videology, Bidtheatre, Cxense, MediaMath, Adform, BBC, Discovery Networks, Platform161, Hubspot, Vibrant Media, Ogilvy, Voluum , Schibsted och många fler.

Om Digital Element

Sedan 1999 har Digital Element tillhandahållit globala data och geolokaliseringstjänster som skapar tid- och rumsoberoende relevans och sammanhang till online-initiativ - från stationära datorer till mobila enheter. Företagets patenterade teknik har certifierats och ackrediterats för att leverera realtidsåtkomst till korrekt och tillförlitlig platsinformation utan att inkräkta på Internetanvändares integritet. Under nästan två decennier har många av världens största webbplatser, varumärken, säkerhetsföretag, annonsnätverk, sociala medier och mobila förläggare förlitat sig på Digital Elements teknik för att rikta annonsering, lokalisera innehåll, förbättra analytik och hantera innehållsrättigheter samt upptäcka och förhindra bedrägerier.

Besök http://www.digitalelement.com för mer information om hur du tar lokaliseringskraften till onlinevärlden. Följ oss på LinkedIn och Twitter @DigitalElement och gilla oss på Facebook.

Med huvudkontor i Atlanta och London är Digital Element en division av Digital Envoy Inc.

Om Adnuntius

Adnuntius erbjuder en fullfjädrad plattform för förläggare, marknadsförare och teknikföretag som vill utföra en datastyrd och effektiv marknadsförings- och reklamstrategi. Företaget erbjuder en helhetslösning för dataanvändning, inköp och försäljning av programmering och effektiva annonstjänster till internationella kunder. Företaget grundades 2016 och är baserat i Norge.

Besök http://www.adnuntius.com för mer information

Contact information

Presskontakt
Naomi Whittome
naomi.whittome@digitalelementpr.com
Tel: +44 (0)203 642 1124

Om

Business Wire
Business Wire



Följ Business Wire

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Senaste pressmeddelandena från Business Wire

ZeroChaos byter namn till Workforce Logiq8.1.2019 08:00Pressmeddelande

Det ledande internationella Workforce Management företaget ZeroChaos har bytt namn till Workforce Logiq™, detta för att markera företagets vision att leverera expertis, innovation och förståelse som förnyar hur organisationer hittar den -kompetens de behöver för att växa. “Namnet ZeroChaos har fungerat väl under de senaste 20 åren,” säger Jim Burke, CEO på Workforce Logiq. “Men i och med att det efterfrågas bättre ledning, resultat och finansiell kontroll av den globala personalstyrkan och konsultförsörjningen, så speglar namnet Workforce Logiq bättre vad vi erbjuder idag — att kombinera mänsklig och artificiell intelligens gör planeringen enklare för HR- och inköpsteam.” Workforce Logiqs portfölj omfattar programmen Managed Service Provider (MSP), Vendor Management System (VMS) och Recruitment Process Outsourcing (RPO). De erbjuder HR- och inköpsorganisationer information och förståelse för att på ett framgångsrikt sätt hantera den globala personalstyrkan samt förbättra resultaten och

Efter en PC-lansering 2017 som slog alla rekord får nu PC-världen tillgång till Destiny 2 utan kostnad8.11.2018 06:21Pressmeddelande

Sedan lanseringen 2017 har Destiny 2 lockat stora skaror av hängivna fans och har uppskattats av miljontals spelare världen över. Nu kommer fangruppen att utökas, då nya Guardians utan kostnad kan ansluta sig till Destiny 2 och dess värld i november. För att fira ett helt år på PC meddelar Bungie och Activision, i samarbete med Blizzard Entertainment, att från den 2 november till den 18 november kommer alla på Blizzards spelplattform Battle.net som inte redan har köpt Destiny 2 - eller nya medlemmar som ansluter sig till Battle.net - kunna ladda ner spelet som en kostnadsfri gåva. Destiny 2 kommer att vara tillgängligt på Battle.net-appen utan kostnad under drygt två veckor i november och spelare kan ladda ner spelet när de har gjort anspråk på gåvan*. Nya Battle.net-konton som har skapats efter kl. 20:00 CET den 2 november 2018 kommer att behöva aktivera Blizzard SMS Protect innan de gör anspråk på sin spellicens. Destiny 2 kan hämtas på https://account.blizzard.com/gifts/. För att fi

Iconex tillkännager slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S6.11.2018 06:30Pressmeddelande

Iconex™, den ledande lågkostnadstillverkaren av lösningar för kvitton och differentierade etiketter, tillkännagav i dag undertecknandet av ett slutligt avtal om att förvärva Schades och R+S från Hansol Paper. I och med transaktionen kommer Iconex, som redan är marknadsledande i Nordamerika, även att bli marknadsledande i Europa. Schades har sitt huvudkvarter i danska Skive och konverterar termopapper åt sina kunder, däribland kvittopappersrullar till kassaapparater och självhäftande etiketter. De har en marknadsledande ställning i Europa med en unik kundbas som innefattar detaljhandel, kontorsmateriel, distributörer av livsmedel och andra varor samt logistik. R+S, som har sitt huvudkontor i tyska Sarstedt, konverterar och säljer termopapper för kvitto-, kupong- och biljettlösningar samt etiketter. Båda företagen införlivas i Iconex för att bilda ett integrerat europeiskt företag med oöverträffad branschspecifik och regional kunskap, expertis och kapacitet som kommer att gynna kunder, a

L&T Technology Services öppnar nytt ingenjörscenter i Göteborg31.10.2018 12:26Pressmeddelande

L&T Technology Services Limited (NSE: LTTS), ett ledande globalt företag inom renodlad ingenjörsservice, meddelar idag att de öppnar ett Digital Engineering Centre i Göteborg. Centret, som är beläget i Lindholm Science Park, kommer verka som ett nearshore-utvecklingscenter för LTTSs kunder i regionen och kommer tack vare sitt läge kunna erbjuda tätare support till företagets olika initiativ i regionen. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20181031005427/sv/ Official Opening of L&T Technology Services’ Digital Engineering Centre in Gothenburg (Photo: Business Wire) L&T Technology Services har i över 10 år varit den givna ingenjörspartnern för många av de största företagen i Norden och har varit med och utvecklat den senaste tekniken för industrigiganter som Volvo Cars, Scania och Vestas. För att ytterligare stärka sin position på den nordiska marknaden så expanderar LTTS sin lokala närvaro i Sverige för att

itslearning tecknar avtal för att stödja utbildning i Kina30.10.2018 09:00Pressmeddelande

Thomas Gunleiksrud, VP för International Sales hos itslearning säger: ”I samarbete med Traceboard är vi fast beslutna att hjälpa den kinesiska regeringen att nå framgång med den nuvarande femårsplanen för utbildning. Detta så att kinesiska barn till 2020 ska ha åtkomst till en plattform som tillåter dem att, med hjälp av teknologi, nå sin fulla potential och därigenom bli bättre rustade inför framtiden. Planen är att de två företagen tillsammans ska leverera en lärplattform till utbildningsinstitutioner i Kina. ”Med det här avtalet kommer vi att använda de bästa digitala undervisnings- och inlärningsmetoderna från västvärlden och arbeta med Traceboard för att erbjuda en lösning i världsklass som syftar till att förbättra utbildningen. Detta betyder mycket för oss”, säger Gunleiksrud. itslearning har idag sju miljoner aktiva användare. Partnerskapet erbjuder en möjlighet att fördubbla antalet användare under de närmaste åren. Traceboard levererar redan digitala inlärningsprodukter i fle

MyHeritage har utnämnts till huvudsponsor för Eurovision Song Contest 201928.9.2018 13:20Pressmeddelande

MyHeritage, det ledande globala familjehistorie- och DNA-företaget, har idag utnämnts av European Broadcasting Union (EBU) till huvudsponsor av Eurovision Song Contest 2019. Som evenemangets huvudsponsor har MyHeritage fått omfattande global evenemangs-, media- och digitala rättigheter för den kommande sångtävlingen, som kommer att hållas i Tel Aviv. Detta pressmeddelande använder multimedia. Se den fullständiga versionen här: https://www.businesswire.com/news/home/20180928005296/sv/ MyHeritages tjänster gör det enkelt för alla, överallt, att göra en fascinerande resa för att upptäcka sina rötter. Genom MyHeritage DNA-test, den integrerade släktträdsplattformen och samlingar på 9 miljarder historiska dokument, gör MyHeritage det möjligt för miljoner människor att upptäcka sin familjs förflutna och lära sig hur de passar in i den globala mänskliga mosaiken. Detta partnerskap med Eurovisionens sångtävling kommer kort tid efter att MyHeritage har blivit den mest populära familjehistoriska

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum