Advisa

Advisa arbetar hemifrån

Med anledning av Covid-19 uppmanar Advisa idag samtliga anställda att arbeta hemifrån. Beslutet tas som en försiktighetsåtgärd för att bidra till en begränsning av smittspridningen i samhället samt värna om våra anställda och deras närstående.

- Under söndagskvällen meddelades samtlig personal i Sverige och Finland, att de uppmanas att arbeta hemifrån och att kontoren kommer hållas stängda. Advisa har lyckats bygga en fullständigt digital produkt vilket gör oss väl rustade för denna typ av händelser. Beslutet kommer inte påverka våra kunder då våra kundservicemedarbetare arbetar hemifrån och finns tillgängliga precis som vanligt, säger Anders Borg Sundgren, vd på Advisa.

- Vi har sedan en tid tillbaka följt utvecklingen av Covid-19 noga och tagit beslutet då våra anställdas hälsa har högsta prioritet. Social distansering har hittills visat sig vara den mest effektiva åtgärden för att begränsa smittspridningen. I nuvarande läge hade det inte varit ansvarsfullt att utsätta våra medarbetare för onödiga risker genom att vistas i större folksamlingar på arbetet eller genom kollektivtrafiken på väg dit, säger Sofia Björk, HR-ansvarig på Advisa.

Beslutet gäller med direkt effekt och bolaget kommer kontinuerligt uppdatera sin personal om utvecklingen.

Kontakter

För frågor, vänligen kontakta Alexander Stridsberg, Presskontakt på Advisa alexander.stridsberg@advisa.se, 070-5725 115.

Advisa
Löjtnantsgatan 21 6tr

0770 - 17 50 50https://advisa.se/

Om Advisa

Advisa grundades 2011 och är idag en av Sveriges ledande låneförmedlare. Den som tar lån direkt från en bank saknar ofta viktig information om vad som är marknadsmässiga villkor och hamnar därför ofta i underläge. Många personer har dessutom flera lån och krediter vilket kan leda till höga månadskostnader och onödigt höga räntor. Advisa gör det enkelt  för konsumenter att sänka sin månadskostnad genom att jämföra privatlån med upp till 39 olika banker och långivare.

Följ Advisa

Senaste pressmeddelandena från Advisa