Advisa

Advisa stödjer initiativet Tennis Against Corona

Hela samhället påverkas som bekant av Covid-19. Alla är drabbade på något sätt och många vill hjälpa till. Samtidigt saknar vi vanliga inslag i vardagen, exempelvis att se på livesänd sport. Sport-torkan tar paus på söndag den 10 maj när tennisbröderna Elias och Mikael Ymer ställs mot varandra i The Ymer Battle som bland annat kommer att sändas i SVT med start kl 15.00.

– Advisa är mycket  stolta över att vara partner till initiativet Tennis against Corona och samtidigt bidra till Röda Korsets arbete med Covid-19. Vi är övertygade om att många kommer uppskatta att äntligen få ta del av livesänd sport igen, säger Emil Steenhouwer, Sponsoransvarig på Advisa.

Mötet mellan bröderna Ymer är den första insatsen i Stockholm Opens initiativ Tennis Against Corona. Bröderna Ymer kommer endast få sällskap av tre domare och två bollkallar när de gör upp om familjeäran. I övrigt spelas matchen i en helt tom arena och direktsänds istället både nationellt och globalt för att uppmuntra social distansering i rådande krissituation.

Advisa är partner och supporter till initiativet Tennis Against Corona. Allt överskott från kampanjen skänks till Röda Korsets globala hjälpinsatser för Covid-19 (Red Cross Global Covid-19 Emergency Relief).

Om Advisa

Advisa grundades 2011 och är idag en av Sveriges ledande låneförmedlare. Den som tar lån direkt från en bank saknar ofta viktig information om vad som är marknadsmässiga villkor och hamnar därför ofta i underläge. Många personer har dessutom flera lån och krediter vilket kan leda till onödigt höga räntor. Advisa gör det enkelt  för konsumenter att sänka sin ränta genom att jämföra privatlån med upp till 39 olika banker och långivare.

Alexander Stridsberg, Presstalesperson
alexander.stridsberg@advisa.se

Advisa

0770 - 17 50 50https://advisa.se/