Advisa

Advisas grundare i stor intervju i Breakit

I en artikel som publicerades på Breakit idag berättar Advisas grundare, tillika styrelseordförande, Kristoffer Lindqvist om hur bolaget lyckats ta en topp-tre position på marknaden. Detta trots att Advisa konkurrerar med bolag som har backning av några av Sveriges största mediehus. En av de tydligaste orsakerna till framgångarna är, enligt Kristoffer, att Advisa fokuserar på att i första hand förbättra kunders befintliga lån, snarare än att ta nya lån.

- Vi blir vinnare eftersom vi har det mest genomgående budskapet. Vi kommunicerar hela tiden i vår tv-reklam att du använder oss för att samla dina lån, inte för att låna nytt utan ersätta det du redan har sedan tidigare, säger Kristoffer till Breakit.

Bolagets digitalisering av tjänsten har också varit en viktig faktor till att  Advisa har mer än tredubblat omsättningen de senaste 2 åren. Det har skapat en produkt som är väsentligt mycket smidigare för kunden. För två år sedan tog det i snitt en timme att få det första låneerbjudandet - idag tar det endast ett par sekunder. Detta gör att konsumenter har möjlighet att snabbt och enkelt samla flera dyra lån och krediter till ett lån med lägre effektiv ränta.

Advisa är i en kraftig expansionsfas och har nyligen etableratsi Finland. Under året anställde bolaget 26 personer vilket gjort att man vuxit ur sina nuvarande lokaler och kommer att flytta till ett större kontor under våren.

För ytterligare information:
Alexander Stridsberg, presskontakt på Advisa
alexander.stridsberg@advisa.se,

Kristoffer Lindqvist, Styrelseordförande, Advisa AB

Advisa
Löjtnantsgatan 21 6tr

0770 - 17 50 50https://advisa.se/

Om Advisa
Advisa grundades 2011 och är idag en av Sveriges ledande låneförmedlare. Den som tar lån direkt från en bank saknar ofta viktig information om vad som är marknadsmässiga villkor och hamnar därför ofta i underläge. Många personer har dessutom flera lån och krediter vilket kan leda till höga månadskostnader och onödigt höga räntor. Advisa gör det enkelt för konsumenter att sänka sin månadskostnad genom att jämföra privatlån med upp till 39 olika banker och långivare.