AF Gruppen bygger 196 lägenheter i Nittedal

AF Gruppen har tecknat avtal med Øie Eiendomsutvikling AS om att bygga bostadsprojektet ”Kvernstua” i Nittedal i Akershus.

Avtalet omfattar uppförande av 196 lägenheter fördelade på 7 lägenhetsfastigheter med parkeringskällare. Förutom lägenheterna innehåller projektet också upparbetning av ytor utomhus med bollplan, vandringsleder, gång- och cykelväg och gångbro över Ørfiskebekken som omger projektet.

Projektet kommer att genomföras som en totalentreprenad och har ett värde på 474 MNOK exkl. moms fördelat på 2 byggetapper. Bygget startar första juni 2019 och beräknas vara klart under fjärde kvartalet 2021. Ett förbehåll för att inleda etapp 2 är att förhandsförsäljningen är tillräcklig.

-  Vi ser fram emot att sätta igång arbetet med detta stora bostadsprojekt i Nittedal. Øie Eiendomsutvikling AS är en ny kund för AF Gruppen, och vi ser fram emot ett bra samarbete, säger Morten Grongstad, koncernchef för AF Gruppen.

Mölndalsvägen 42

AF Gruppen Sverige består av AF Bygg Göteborg, AF Projektutveckling, AF Bygg Syd, AF Härnösand Byggreturer, HMB, Kanonaden Entreprenad och Pålplintar. Vi är en del av AF Gruppen, en av Norges största entreprenör- och industrikoncerner med 4 500 medarbetare i Norge, Sverige, Kina, Storbritannien och Litauen.

Verksamheten i AF Gruppen omfattar Projektutveckling, Bygg, Anläggning, Energi & Miljö, Offshore och Sverige. Bolaget omsätter 18,8 miljarder NKR (2018) och är noterat på Oslo Børs.