AF Gruppen har valts som entreprenör av Sporveien

AF Gruppen (AFG) har av Sporveien valts som entreprenör för utförande av entreprenaden för Grefsen Base i Oslo.

Arbetena utförs på Grefsen i Oslo och består av byggandet av en mottagningshall, ny tvätthall samt ombyggnad av befintliga byggnader.

Arbetet påbörjas i juni 2018 och beräknas vara klart i maj 2020. Kontraktet är en huvudentreprenad och värdet uppskattas till MNOK 180 exkl. moms.

- Projektet lämpar sig väl för AF Gruppens kapacitet och kompetens. Vi har samarbetat väl med Sporveien tidigare, och vi ser fram emot att genomföra ett nytt kontrakt, säger Morten Grongstad, koncernchef för AF Gruppen.

Vi är en del av AF Gruppen, en av Norges största entreprenör- och industrikoncerner med 3800 medarbetare i Norge, Sverige, Kina, Storbritannien och Litauen. Verksamheten i AF Gruppen omfattar Projektutveckling, Bygg, Anläggning, Miljö, Energi och Offshore. Bolaget omsätter 13,7 miljarder NKR (2017) och är noterat på Oslo Børs.