AF Gruppen rekryterar nya chefer

Genom rekryteringen av ny ekonomichef och ny avdelningschef tar AF Bygg Göteborg nästa steg i de kommande årens tillväxtresa och välkomnar Ann-Charlotte Sönne och Håkan Boman som viktiga nyckelpersoner i bolaget.

AF Gruppen står inför en spännande tillväxtresa i Sverige med extra fokus på storstäderna i landet. I Göteborg finns dotterbolaget AF Bygg Göteborg, som nu förstärker organisationen på ledningsnivå.

I mars 2017 tillträder Håkan Boman som ny avdelningschef för husavdelningen hos AF Bygg Göteborg. Håkan kommer närmast ifrån Forsen AB där han varit affärsenhetschef. Före dess har han haft flera chefsroller inom byggbranschen i Göteborgsregionen.

Ann-Charlotte Sönne tillträder som ekonomichef för AF Bygg Göteborg i april 2017. Ann-Charlotte kommer närmast ifrån Peab där hon varit anställd de senaste 10 åren som regioncontroller.

-Jag är mycket nöjd över att Håkan och Ann-Charlotte har valt att ta på sig uppdragen hos oss. Vi har med deras gedigna erfarenhet och kompetens förstärkt vår förmåga att ta bolaget vidare till nästa nivå. Genom detta skapar vi ytterligare genomförandekraft i vår utveckling, för såväl pågående produktion som för de spännande projekt vi har i orderboken, säger Thomas Pelldén VD för AF Bygg Göteborg.

Mölndalsvägen 42

AF Gruppen Sverige bygger bostäder, lokaler och anläggningar samt utvecklar egna projekt. AF står för Addressing Future. Vi bygger för att påverka framtiden och skapa hållbara lösningar för människor, miljö och samhälle.

Vi är en del av AF Gruppen, en av Norges största entreprenör- och industrikoncerner med 3200 medarbetare i Norge, Sverige, Storbritannien och Kina. Verksamheten i AF Gruppen omfattar Projektutveckling, Bygg, Anläggning, Miljö, Energi och Offshore. Bolaget omsätter 12,4 miljarder NKR (2015) och är noterat på Oslo Børs.