AF Projektutveckling riggar för tillväxt i Mälardalen

Adam Hantash blir ny regionchef i AF Projektutveckling på den starkt växande marknaden i Mälardalen.

Adam Hantash, 35, ny regionchef i Mälardalen för AF Projektutveckling. Han tillträder sin tjänst i början av 2022.

- AF Gruppen har ett stort engagemang i Mälardalen idag och AF Projektutveckling ser stora möjligheter i den marknaden. Med Adam som ny regionchef i Mälardalen ser vi fram emot att utveckla vår verksamhet, säger Jonas Skingley, vd i AF Projektutveckling.

Adam Hantash kommer senast från rollen som affärsutvecklare på Skanska BoKlok. Han har gedigen erfarenhet från hela kedjan inom bygg- och fastighetsbranschen, och har arbetat både inom nyproduktion och projekt- och affärsutveckling.

- Jag drivs av att utveckla nya affärer och skapa resultat. I AF Projektutveckling får jag vara med från start, skapa trovärdighet för oss som bolag och bygga vår plattform i Mälardalen, säger Adam Hantash.

Det nya regionkontoret för AF Projektutveckling placeras i Västerås, och samlokaliseras med byggentreprenören HMB Construction, som också är en del av AF-familjen i Sverige.

För mer information, kontakta gärna:

Jonas Skingley, vd AF Projektutveckling, 070-979 00 07

Adam Hantash, Regionchef Mälardalen, 070-994 98 67

AF Projektutveckling utvecklar bostäder och kommersiella fastigheter. Vi förvärvar utvecklingsbar mark och skapar attraktiva platser för att leva, bo och arbeta. I nära samarbete med kommuner och partners tar vi oss an såväl omfattande stadsutvecklingsprojekt som enstaka kvarter eller byggnader.

+46 31 762 40 00https://afgruppen.se/

AF Gruppen är en ledande bygg- och industrikoncern med 5 700 medarbetare i Norge, Sverige, Storbritannien och Litauen. Koncernen omsätter 27 miljarder NOK (2020) och är noterad på Oslo Børs.

AF Gruppen Sverige består av HMB Construction, Kanonaden EntreprenadAF Bygg Syd, AF Härnösand ByggreturerAF Prefab Mälardalen och AF Projektutveckling.

AF Gruppen med stark tillväxt och rekordhög orderstock första kvartalet 202213.5.2022 07:01:00 CEST | Pressmeddelande

AF Gruppen (AFG) levererar hög tillväxt första kvartalet 2022 och har en rekordhög orderstock i slutet av kvartalet. Lönsamheten har påverkats negativt av prisökningar på råvaror och försörjningsutmaningar till följd av geopolitisk oro. Omsättningen ökade med 9 procent till 6 809 MNOK jämfört med samma kvartal föregående år, medan resultatet före skatt blev 209 MNOK.