Afa Fastigheter hyr ut till Brann

Afa Fastigheter och Brann har tecknat avtal om cirka 780 kvadratmeter i fastigheten Våghalsen 14 med adress Sveavägen 63 i Stockholm.

Sveavägen 14 är uppförd i sju våningar samt källare med garage. Vid ombyggnaden under
1960-talet inreddes vinden till kontor och under 1990-talet gjordes en omfattande invändig ombyggnad och huset fick sitt nuvarande utseende. Sammantaget omfattar huset cirka 5 700 kvadratmeter uthyrningsbar yta.

– Det är väldigt roligt att vi kan hälsa Brann till oss och huset och vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete, säger Henrik Olmér, förvaltare på Afa Fastigheter.

– Lokalerna anpassas nu till Branns verksamhet. Parallellt har vi uppgraderat kringfunktionerna i huset med bland ny cykelförvaring med omklädningsmöjligheter samt mer välkomnande entréer.

Brann erbjuder konsulttjänster inom immaterialrätt och kommersiell juridik och är en ledande aktör inom i Sverige och Europa.

– Medan andra kanske funderar på att skala ner sina kontorsytor till fördel för hemarbete, väljer vi att satsa på den laganda och härliga familjekänsla vi har hos oss på Brann. Vi har verkligen saknat att göra saker tillsammans och att träffas varje dag och väljer därför att anskaffa ett större kontor än tidigare för att få mer sociala ytor och för att kunna expandera Brannfamiljen ytterligare, säger Omar Baki, Managing Partner på Brann.

– Brann tillträder lokalerna i juni och huset är fullt uthyrt igen. Vi märker en stor aktivitet på marknaden och efterfrågan på lokaler i Stockholms innerstad är fortsatt god, säger Erika Wallner, uthyrningsansvarig på Afa Fastigheter.

Kontakt och mer information:
Henrik Olmér, förvaltare, Afa Fastigheter: 08-696 47 95,
henrik.olmer@afafastigheter.se
Erika Wallner, uthyrningsansvarig, Afa Fastigheter: 08-696 43 10 erika.wallner@afafastigheter.se
Per Orrestig, chef Förvaltning, Afa Fastigheter: 08-696 47 03
per.orrestig@afafastigheter.se

Afa Fastigheter äger, förvaltar och utvecklar kontors-, hotell- och bostadsfastigheter främst i Stockholm och Malmö. I Stockholms innerstad är vi en av de större fastighetsägarna vad gäller kommersiella lokaler. Fastighetsbeståndet består av cirka 350 000 kvm till ett värde av cirka 37 miljarder SEK. Afa Fastigheter är en del av kapitalförvaltningen på Afa Försäkring. afafastigheter.se

Brann är en fullservicebyrå inom immaterialrätt och en ledande aktör i Sverige för kunder i och utanför Sverige. Verksamheten finns i Stockholm, Uppsala, Göteborg och Malmö. brann.se