Afa Fastigheter medverkar till minskning av effekttoppar

Under perioden 9–18 december kommer bristen på elenergi vara påtaglig. Afa Fastigheter vill bidra till att minska de problem det medför.
Foto: Afa Fastigheter

Mot bakgrund av Regeringens vädjan vid dagens presskonferens har Afa Fastigheter beslutat att stänga ner sina stora värmepumpsanläggningar och övergår till fjärrvärmedrift under dessa dagar.

– På så sätt bidrar vi till att minska risken för nedstängning av elnätet och att prisnivån skenar. Vi ser även över vilka mer långsiktiga åtgärder vi kan vidta för att ytterligare stötta regeringens vädjan om besparingar och minskning av förbrukning vid effekttoppar. Åtgärderna görs i samarbete med Stockholm Exergi och kommer inte att påverka våra kunder, säger Stefan Hedengren, chef Teknik och Projekt, Afa Fastigheter.

Stefan Hedengren Chef teknik och Projekt Afa Fastigheter 08-696 47 09
stefan.hedengren@afafastigheter.se

Lars Edberg, Verksamhetschef Afa Fastigheter 08-696 40 81
lars.edberg@afafastigheter.se