Afa Fastigheter och Wolt Market har tecknat avtal om 350 kvm på Söder

Fatburssholmen 23 med adress Åsögatan 87-89 – Magnus Ladulåsgatan 48 är en bostadsfastighet, men med stora inslag av kommersiella ytor. Huset är centralt placerat på Södermalm strax intill Medborgarplatsen.

Foto: Afa Fastigheter

– Lokalen lämpar sig bra för denna typ av verksamhet och inflyttning sker i juni. Läget är strategiskt rätt – mitt i det folktäta Södermalm. Det är roligt och spännande att kunna hälsa Wolt Market till oss och Södermalm, säger Erika Wallner, uthyrningsansvarig på Afa Fastigheter.

Wolt Market är en fysisk butik som endast används för e-handel. Wolt Market erbjuder kunder ett urval av fler än 2 500 produkter, från mat till vardagsartiklar. Butiken kommer även att tillhandahålla varor från hyperlokala producenter samt ge svenska foodtech startups en flexibel plattform att erbjuda sina produkter på.

– Vi står mitt i ett stort skifte där marknaden i allt större utsträckning efterfrågar spårbara och omedelbara leveranser. För att kunna svara på detta och skapa marknadens bästa kundupplevelse är Åsögatan ett ypperligt läge för Wolt Market, säger Mattias Hovinen Gråå, fastighetschef på Wolt Market.

Erika Wallner, uthyrningsansvarig Afa Fastigheter, tel 08-696 43 10 erika.wallner@afafastigheter.se
Per Orrestig, chef Förvaltning Afa Fastigheter, tel 08-696 47 03
per.orrestig@afafastigheter.se
Mattias Hovinen Gråå, fastighetschef Wolt Market, tel 0725-98 58 19 mattias.hovinengraa@wolt.com

Wolt är ett Helsingforsbaserat techföretag som gör det otroligt enkelt att upptäcka och få den godaste maten samt de bästa produkterna levererade från lokala restauranger och butiker direkt till dig. För att möjliggöra detta utvecklar Wolt ett stort utbud av tekniska lösningar inom lokal logistik, betalning och detaljhandel samt driver sina egna livsmedelsbutiker under varumärket Wolt Market. Wolt grundades 2014 och gick samman med DoorDash 2022. DoorDash är verksamma i 27 länder idag, varav 23 är med Wolts produkter och varumärke.

Afa Fastigheter äger, förvaltar och utvecklar kontors-, hotell- och bostadsfastigheter främst i Stockholm och Malmö. I Stockholms innerstad är vi en av de större fastighetsägarna vad gäller kommersiella lokaler. Fastighetsbeståndet består av cirka 350 000 kvm till ett värde av cirka 37 miljarder SEK inklusive innehavet i Granit Bostad AB.
Afa Fastigheter är en del av kapitalförvaltningen på Afa Försäkring.

Läs mer direkt på Afa Fastigheters egen webbplatswww.afafastigheter.se

Foto: Afa Fastigheter

Almedalsverkstan öppnar igen – för ett friskt och tryggt arbetsliv20.6.2022 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Kollektivavtalet – allas älskare, ingen älskling, att skapa ett hållbart arbetsliv och urban kvartersutveckling är några av de ämnen som uppmärksammas i Almedalsverkstan 4–6 juli under politikerveckan i Almedalen. Efter två års uppehåll är det nu äntligen dags igen för Afa Försäkring, Alecta och AMF att öppna upp portarna till Almedalsverkstan och ett fullspäckat program under det gemensamma temat ”för ett friskt och tryggt arbetsliv”.