After Darks sista supershow till Oscarsteatern

2Entertain - Part of Moment Group

Efter en över 40 år lång karriär avslutar Christer Lindarw och After Dark med farvälföreställning This Is It på Oscarsteatern i Stockholm. De senaste fyra decennierna kulminerar nu i en avslutningsshow vars fantastiska shownummer kommer hänföra publiken på Oscarsteatern. Biljetterna släpps den 7 mars och premiären går av stapeln den 14 september.

After Dark har stått stadigt på nöjesvärldens topp med sitt kontroversiella showande och räknas idag som en av landets främsta underhållare. Nu är tiden inne för den sista showen att nå sin slutdestinationen – Oscarsteatern i Stockholm. Christer Lindarw, tillsammans med en glittrande ensemble, har inte sparat på vare sig fjädrar, strass eller dans till showen när de på Oscarsteaterns anrika scen sätter punkt för en era.

- Att få sätta upp vår avslutningsshow This Is It på Oscarsteaterns anrika scen är en dröm. Vi har en fantastisk show med mycket glitter och glamour som får ännu en dimension av den flärdfulla atmosfär som finns på Oscarsteatern. Vi ska se till att avsluta vår turné i sann After Dark-anda och vår förhoppning är att publiken får med sig ett riktigt härligt minne hem, säger Christer Lindarw.

Oscarsteatern är även den plats där den ikoniska bilden på Christer som, iförd en parodisk drottningkostym, tar en skrattande Drottning Silvia i hand.

Showen, This Is It, är en pompös hyllning till en fantastik karriär som har förändrat nöjesverige och inspirerat tusentals med glitter och glamour. Tillsammans med Lasse Flinkman skapade Christer Lindarw shower som blev startskottet på en ny epok.

This Is It spelas endast under hösten 2017 på Oscarsteatern i Stockholm. Premiär den 14 september med avslutning den 16 december.

Föreställningen presenteras av Liol Production, Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain.

För ytterligare information och pressbilder, vänligen kontakta:

Annika Hesselman, presskontakt, Micael Bindefeld AB
Telefon: 070 – 768 11 00
E-mail: annika.hesselman@bindefeldab.se

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar