After Darks sista supershow till Oscarsteatern

2Entertain - Part of Moment Group

Efter en över 40 år lång karriär avslutar Christer Lindarw och After Dark med farvälföreställning This Is It på Oscarsteatern i Stockholm. De senaste fyra decennierna kulminerar nu i en avslutningsshow vars fantastiska shownummer kommer hänföra publiken på Oscarsteatern. Biljetterna släpps den 7 mars och premiären går av stapeln den 14 september.

After Dark har stått stadigt på nöjesvärldens topp med sitt kontroversiella showande och räknas idag som en av landets främsta underhållare. Nu är tiden inne för den sista showen att nå sin slutdestinationen – Oscarsteatern i Stockholm. Christer Lindarw, tillsammans med en glittrande ensemble, har inte sparat på vare sig fjädrar, strass eller dans till showen när de på Oscarsteaterns anrika scen sätter punkt för en era.

- Att få sätta upp vår avslutningsshow This Is It på Oscarsteaterns anrika scen är en dröm. Vi har en fantastisk show med mycket glitter och glamour som får ännu en dimension av den flärdfulla atmosfär som finns på Oscarsteatern. Vi ska se till att avsluta vår turné i sann After Dark-anda och vår förhoppning är att publiken får med sig ett riktigt härligt minne hem, säger Christer Lindarw.

Oscarsteatern är även den plats där den ikoniska bilden på Christer som, iförd en parodisk drottningkostym, tar en skrattande Drottning Silvia i hand.

Showen, This Is It, är en pompös hyllning till en fantastik karriär som har förändrat nöjesverige och inspirerat tusentals med glitter och glamour. Tillsammans med Lasse Flinkman skapade Christer Lindarw shower som blev startskottet på en ny epok.

This Is It spelas endast under hösten 2017 på Oscarsteatern i Stockholm. Premiär den 14 september med avslutning den 16 december.

Föreställningen presenteras av Liol Production, Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain.

För ytterligare information och pressbilder, vänligen kontakta:

Annika Hesselman, presskontakt, Micael Bindefeld AB
Telefon: 070 – 768 11 00
E-mail: annika.hesselman@bindefeldab.se

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, STAR Bowling, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Delårsrapport andra kvartalet: Ansökan till Nasdaq Stockholm inlämnad och ytterligare ett förvärv genomfört.20.7.2018 08:48Pressmeddelande

Moment Group är på väg att ta nästa steg i att etablera sig som den ledande aktören i upplevelseindustrin då koncernen i maj lämnade in en ansökan för notering vid Nasdaq Stockholm, och även genomförde uppstartsmöte med Nasdaq samt börsrevisor under kvartalet. Huvudanledningen är våra tillväxtambitioner i en växande bransch och koncernen har blivit avsevärt större det senaste året. Omsättningen (pro-rata) har på rullande 12-månader ökat med 27%. Även andra kvartalet uppvisade en hög tillväxttakt på totalt 45% och nådde pro-rata omsättning 237,9 msek (163,8 msek). Omsättningstillskottet kommer främst från Hansen inom affärsområde Event, samt inom Venues från öppningen av Kungsportshuset i Göteborg och förvärvet av Ballbreaker. Sammantaget under kvartalet utgör 38% organisk tillväxt och 7% förvärvad tillväxt.

Moment Group växer med nytt affärsområde – Immersive Experiences – som kommer att ledas av Magnus Rösman27.6.2018 12:02Pressmeddelande

Moment Group verkar i en tillväxtbransch under ständig utveckling avseende olika typer av upplevelser. I en del av branschen driver digitaliseringen nya konsumtionsmönster där gränserna mellan den fysiska och den virtuella världen suddas ut. Moment Group etablerar därför det nya affärsområdet Immersive Experiences med fokus på att nå nya målgrupper genom upplevelsekoncept som skiljer sig från koncernens befintliga portfölj. Initiativet drivs utifrån ett tydligt tillväxt- och framtidsfokus.

Premiärvecka för sommarkomedin ”DubbelTrubbel” med Thomas Petersson, Sussie Eriksson, Johan Petersson m.fl. på Krusenstiernska Teatern!27.6.2018 09:46Pressmeddelande

I morgon är det premiär för ”DubbelTrubbel” på en av Sveriges vackraste utomhusscener, Krusenstiernska Teatern i Kalmar. Denna farsklassiker, av franske mästaren Marc Camoletti, får nu nytt liv i händerna på en stjärnspäckad ensemble: Thomas Petersson, Johan Petersson, Sussie Eriksson, Anna-Karin Palmgren samt kalmariterna Martin Rydell och Anna Rydell.

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.