After Darks sista supershow till Oscarsteatern

2Entertain - Part of Moment Group

Efter en över 40 år lång karriär avslutar Christer Lindarw och After Dark med farvälföreställning This Is It på Oscarsteatern i Stockholm. De senaste fyra decennierna kulminerar nu i en avslutningsshow vars fantastiska shownummer kommer hänföra publiken på Oscarsteatern. Biljetterna släpps den 7 mars och premiären går av stapeln den 14 september.

After Dark har stått stadigt på nöjesvärldens topp med sitt kontroversiella showande och räknas idag som en av landets främsta underhållare. Nu är tiden inne för den sista showen att nå sin slutdestinationen – Oscarsteatern i Stockholm. Christer Lindarw, tillsammans med en glittrande ensemble, har inte sparat på vare sig fjädrar, strass eller dans till showen när de på Oscarsteaterns anrika scen sätter punkt för en era.

- Att få sätta upp vår avslutningsshow This Is It på Oscarsteaterns anrika scen är en dröm. Vi har en fantastisk show med mycket glitter och glamour som får ännu en dimension av den flärdfulla atmosfär som finns på Oscarsteatern. Vi ska se till att avsluta vår turné i sann After Dark-anda och vår förhoppning är att publiken får med sig ett riktigt härligt minne hem, säger Christer Lindarw.

Oscarsteatern är även den plats där den ikoniska bilden på Christer som, iförd en parodisk drottningkostym, tar en skrattande Drottning Silvia i hand.

Showen, This Is It, är en pompös hyllning till en fantastik karriär som har förändrat nöjesverige och inspirerat tusentals med glitter och glamour. Tillsammans med Lasse Flinkman skapade Christer Lindarw shower som blev startskottet på en ny epok.

This Is It spelas endast under hösten 2017 på Oscarsteatern i Stockholm. Premiär den 14 september med avslutning den 16 december.

Föreställningen presenteras av Liol Production, Vicky Nöjesproduktion och 2Entertain.

För ytterligare information och pressbilder, vänligen kontakta:

Annika Hesselman, presskontakt, Micael Bindefeld AB
Telefon: 070 – 768 11 00
E-mail: annika.hesselman@bindefeldab.se

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 2 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Hamburg, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, Tickster, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

Moment Group förvärvar STAR Bowling19.6.2018 16:15Pressmeddelande

Moment Group AB, en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden, förvärvar STAR Bowling AB. STAR omsätter 50 msek och har en rörelsemarginal på ca 22%. Köpeskillingen uppgår till 50 msek vilket motsvarar en EBITDA-multipel på 4,5. Förvärvet beräknas bidra med ca 6 msek till koncernens EBITDA under perioden juli - december 2018. STAR kommer att verka som ett fristående bolag inom affärsområde Venues.

Nu avslöjas de välkända ansiktena i ensemblen för Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats”22.5.2018 13:20Pressmeddelande

Den 20 september har Peter Jöbacks show ”Med Hjärtat Som Insats” premiär på Cirkus i Stockholm. Vi kan nu avslöja vilka sju personer som kommer att skapa magi tillsammans med Peter i ”cirkusmanegen” i höst. Peter har själv valt ut sin drömcast som kommer att komplettera honom i denna popteater. Det är en mångfacetterad ensemble med sju färgstarka artister där alla har något unikt att tillföra showen. Låt oss presentera Marianne Mörck, Jens Hultén, Elin König Andersson, Gunilla Backman, Frida Öhrn, Karl Noremo och Daniel Mauricio.

MOMENT GROUP AB (publ) offentliggör obligationsprospekt och ansöker om notering av företagsobligationer vid Nasdaq Stockholm18.5.2018 10:13Pressmeddelande

MOMENT GROUP AB (publ) ("MOMENT GROUP") offentliggjorde den 21 mars 2018 att bolaget emitterat icke säkerställda företagsobligationer om 200 miljoner SEK. Obligationerna emitteras under en total ram om 400 miljoner SEK och löper under tre år med en rörlig ränta om Stibor 3m + 6,0 procent med Stiborgolv. I enlighet med villkoren för obligationerna ska MOMENT GROUP ansöka om notering av obligationerna vid Corporate Bond List of Nasdaq Stockholm. I syfte att kunna notera obligationerna har MOMENT GROUP upprättat ett prospekt.