Aftonbladet återlanserar magasin om hälsa – Wellness blir egen sajt

Tio år efter premiären återlanserar nu Aftonbladet hälsomagasinet Wellness – men den här gången som en egen sajt. På Wellness.se ska läsarna hitta de senaste hälsotrenderna, rönen och experterna, men sajten betyder också att det skapas en helt ny plattform för Aftonbladets annonsörer.

Aftonbladet återlansear nu hälsomagasinet Wellness, men den här gången som en egen sajt.

Journalistik om hälsa är och har alltid varit en stark del av Aftonbladet. Med satsningen på en egen sajt för Wellness kan vi nu erbjuda våra läsare en riktigt bra upplevelse med allt som intresserar och inspirerar den som vill må bra och dessutom en helt ny miljö för våra annonsörer, säger Lena K Samuelsson, chefredaktör och vd för Aftonbladet.

Med avdelningar som träning, hälsa, mental hälsa, sex, underliv, skönhet och kost blir det lätt för läsarna att navigera och hitta rätt till poddar, tv-klipp och artiklar som tar upp allt från snippsauna och ansiktsyoga till trendiga vinterbad.

På plats finns också ett helt gäng profiler och experter. Som hälsojournalisten Erika Kits Gölevik och PT:n Sara Dahlström – även känd som Fitnessfeministen på Instagram där hon driver ett av Sveriges största träningskonton – och yoga- och meditationsexperterna Magnus Fridh och Sheila Arnell.

Wellness.se ska vara en trygg och trovärdig plats för både läsare och annonsörer – en modern sajt som ska möta ett tydligt behov och som lyfter journalistik kring hälsa till en ny nivå.

– Vi pratar och tänker mer på vår hälsa än någonsin och självklart har pandemin påverkat oss i det här, vi vänder oss inåt. Hur ska jag hitta ett lugn i en orolig värld? Jag vill att Wellness ska vara en guide på vägen, att vi tar hälsa och våra läsare på allvar, säger Ida Söderberg, redaktör för Wellness.

Ida Söderberg, redaktör, Wellness. E-post: ida.soderberg@aftonbladet.se. Telefon: 076-772 63 90.
Helena Mastberg, chef för vertikalerna Svenska Hjältar, Wellness, Family, Kungligt, Motor, Tester & lokalt. E-post:helena.mastberg@aftonbladet.se. Telefon: 076-772 63 30.

Hälsojournalisten Erika Kits Gölevik knyts till Wellness.se.
Yoga- och meditationsexperterna Magnus Fridh och Sheila Arnell ger konkreta tips och inspiration.
Ida Söderberg, projektledare för Wellness.

Eric Rosén ny biträdande kulturchef på Aftonbladet21.4.2021 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Aftonbladet Kultur rekryterar Eric Rosén som ny biträdande kulturchef. Han har sedan årsskiftet arbetat i ett projekt med kulturredaktionen men går från 1 juni in permanent i rollen som biträdande kulturchef. ”Eric är en erfaren publicist, stark på digital utveckling, en skicklig redaktör och en fantastisk skribent. Det ska bli så roligt att få fortsätta jobba ihop”, säger Karin Pettersson, kulturchef på Aftonbladet.

Axel Lindén får Aftonbladets litteraturpris8.4.2021 08:05:00 CEST | Pressmeddelande

Författaren Axel Lindén, som skrivit “Fårdagboken” och “Tillstånd”, tilldelas Aftonbladets litteraturpris 2020. “Axels Lindéns författarskap skildrar ett i grunden förtvivlat tillstånd, men också ett envist motstånd och motvallsliv. Det hanterar också, med humor, det egna hyckleriet, de alltför stora orden, politiken och den förmodade godheten”, säger Aftonbladets kulturchef Karin Pettersson.