Aftonbladet återlanserar magasin om hälsa – Wellness blir egen sajt
– Journalistik om hälsa är och har alltid varit en stark del av Aftonbladet. Med satsningen på en egen sajt för Wellness kan vi nu erbjuda våra läsare en riktigt bra upplevelse med allt som intresserar och inspirerar den som vill må bra och dessutom en helt ny miljö för våra annonsörer, säger Lena K Samuelsson, chefredaktör och vd för Aftonbladet.
Med avdelningar som träning, hälsa, mental hälsa, sex, underliv, skönhet och kost blir det lätt för läsarna att navigera och hitta rätt till poddar, tv-klipp och artiklar som tar upp allt från snippsauna och ansiktsyoga till trendiga vinterbad.
På plats finns också ett helt gäng profiler och experter. Som hälsojournalisten Erika Kits Gölevik och PT:n Sara Dahlström – även känd som Fitnessfeministen på Instagram där hon driver ett av Sveriges största träningskonton – och yoga- och meditationsexperterna Magnus Fridh och Sheila Arnell.
Wellness.se ska vara en trygg och trovärdig plats för både läsare och annonsörer – en modern sajt som ska möta ett tydligt behov och som lyfter journalistik kring hälsa till en ny nivå.
– Vi pratar och tänker mer på vår hälsa än någonsin och självklart har pandemin påverkat oss i det här, vi vänder oss inåt. Hur ska jag hitta ett lugn i en orolig värld? Jag vill att Wellness ska vara en guide på vägen, att vi tar hälsa och våra läsare på allvar, säger Ida Söderberg, redaktör för Wellness.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Ida Söderberg, redaktör, Wellness. E-post: ida.soderberg@aftonbladet.se. Telefon: 076-772 63 90.
Helena Mastberg, chef för vertikalerna Svenska Hjältar, Wellness, Family, Kungligt, Motor, Tester & lokalt. E-post:helena.mastberg@aftonbladet.se. Telefon: 076-772 63 30.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Länkar
Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum