Aftonbladet kultur och Nätverkstan Kulturtidskrifter samarbetar på Bokmässan
Med ett 60-tal programpunkter och en unik monter skapad av Sara Granér och Petra Valén ger samarbetet en stark närvaro och ett dynamiskt upplägg när mässan åter bjuder in publiken efter pandemins begränsningar.
– Bokmässan är en viktig plats för Aftonbladet Kultur, där vi möter många av våra läsare och har en chans att hitta nya. Samarbetet med Nätverkstan Kulturtidskrifter gör att vi kommer kunna sätta ihop ett ännu skarpare och roligare program. Det känns väldigt roligt, säger Karin Pettersson, kulturchef på Aftonbladet.
Nätverkstan Kulturtidskrifter arbetar för att göra det fria ordet tillgängligt i det offentliga rummet. De fungerar som en plattform och ett resurscentrum för landets kulturtidskrifter.
Både Nätverkstan Kulturtidskrifter och Aftonbladet Kultur har sedan många år haft en självklar plats på Bokmässan. Årets samarbete vässar innehållet, breddar utbudet och stärker genomslaget ytterligare.
– För oss är det här en möjlighet att synliggöra landets kulturtidskrifter för fler! Vi ser att de är oerhört viktiga genom mängden obundna röster som kan komma till tals och ett format som bygger in långsamhet i informationsflödet. Tillsammans med Aftonbladet kan vi bredda diskussionen om olika mediers roll och samspelet dem emellan i offentligheten, säger Maria Felle, verksamhetsansvarig för Nätverkstan Kulturtidskrifter.
Bokmässan startar torsdagen den 22 september och Aftonbladet Kultur/Nätverkstan inleder programmet klockan 10.00. Programmet avslutas den klockan 16.00 söndagen den 25 september.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karin Pettersson, kulturchef, Aftonbladet. E-post: karin.pettersson@aftonbladet.se.
Maria Felle, avdelningsansvarig kulturtidskrifterNätverkstan Tel: 072-308 56 58. E-post: maria.felle@natverkstan.net.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6 000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra tjänster, genom marknadsplatser som Blocket, Finn och Oikotie; mediehus som Aftonbladet, Aftenposten, SvD och VG; och digitala tjänster som Lendo och Prisjakt. Vi hjälper också nya lovande företag att växa. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Vår ambition är att upprätthålla ett transparent och öppet samhälle där vi kan lita på varandra.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum