Aftonbladet lanserar ny tidning – Sporthelg kommer varje vecka

På fredag kommer premiärnumret av Sporthelg, ett nytt 52-sidigt magasin från Sportbladets redaktion som säljs under hela helgen. – Det blir ett lyxigt magasin med de bästa bilderna, de vassaste sportpennorna och de nördigaste tabellerna – allt till ett kaxigt pris, säger redaktör Johan Larsson.

På fredag kommer premiärnumret av Sporthelg, som ett komplement till Sportbladets övriga kanaler.

I Sporthelg får läsarna möta Sportbladets krönikörer, intervjuer med aktuella profiler, intressant långläsning och bilder från de bästa fotograferna. Magasinet innehåller också fördjupningar om Premier League och Allsvenskan samt en relevant tv-guide.

– Sporthelg är Sveriges första och enda helgmagasin om sport. Det finns en efterfrågan på mer sportjournalistik i print på helgerna då det finns tid att fördjupa sig eller, kanske, nörda ner sig i resultatbörsen, säger redaktör Johan Larsson.

Sporthelg kompletterar Sportbladets övriga kanaler menar Erika Scott, redaktionell printchef:

– Ett veckomagasin med sportfokus är ett efterlängtat nytillskott i vår utgivning. I Sporthelg kan vi ge läsarna ännu mer av Aftonbladets unika kompetens och bredd i nischen, säger hon.

Stryktipset, Europatipset och V75 är självklara ingredienser i det nya magasinet som också bjuder på ett sportquiz och en tydlig mix av kort och långt, lättsamt och allvarligt.

– I Sporthelg finns de bästa bilderna, de vassaste sportpennorna och de nördigaste tabellerna, säger Johan Larsson.

Första numret av Sporthelg finns i butik från och med fredagen den 18 oktober. Magasinet kostar 29 kronor.

Johan Larsson, redaktör Sporthelg, Aftonbladet. Tel: 0704-231164  E-post:johan.larsson@aftonbladet.se
Erika Scott, printchef, Aftonbladet. Tel: 0722 - 415 454  E-post:erika.scott@aftonbladet.se
Eric Rosén, biträdande redaktör, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se

Det finns en efterfrågan på mer sportjournalistik i print på helgerna då det finns tid att fördjupa, säger Johan Larsson, redaktör för Sporthelg.

Insurello tar in ytterligare 75 miljoner kronor för internationell expansion - Schibsted bland investerarna26.6.2020 15:52:56 CESTPressmeddelande

Insurello, som hjälper konsumenter att få rätt ersättning från försäkringsbolag, tar in ytterligare 75 miljoner kronor i en investeringsrunda, ledd av Inventure med Schibsted som co-lead. Även Luminar Ventures fortsätter att investera i bolaget. De nya storinvesteringarna kommer efter Insurellos förvärv av Ifdelayed som hjälper privatpersoner att få rätt mot flygbolag vid förseningar, och ska nu bana väg för en internationell expansion.

Fansen kan sätta färg på Sportbladets bakgrund i Unibets nya kampanj22.6.2020 11:45:00 CESTPressmeddelande

Lagom till den allsvenska premiären kan alla fans nu låta sitt favoritlag färga Sportbladets bakgrund – med både klubbens färger och emblem som en integrerad del av sajten. En lösning utvecklad av Schibsted Tailor Made Solutions tillsammans med Unibet. ”Ett klockrent sätt för oss att engagera supportrarna och låta deras kärlek till klubben synas”, säger Raúl Valencia López, marknadschef på Unibet.