Aftonbladet lanserar ny tidning – Sporthelg kommer varje vecka

På fredag kommer premiärnumret av Sporthelg, ett nytt 52-sidigt magasin från Sportbladets redaktion som säljs under hela helgen. – Det blir ett lyxigt magasin med de bästa bilderna, de vassaste sportpennorna och de nördigaste tabellerna – allt till ett kaxigt pris, säger redaktör Johan Larsson.

På fredag kommer premiärnumret av Sporthelg, som ett komplement till Sportbladets övriga kanaler.

I Sporthelg får läsarna möta Sportbladets krönikörer, intervjuer med aktuella profiler, intressant långläsning och bilder från de bästa fotograferna. Magasinet innehåller också fördjupningar om Premier League och Allsvenskan samt en relevant tv-guide.

– Sporthelg är Sveriges första och enda helgmagasin om sport. Det finns en efterfrågan på mer sportjournalistik i print på helgerna då det finns tid att fördjupa sig eller, kanske, nörda ner sig i resultatbörsen, säger redaktör Johan Larsson.

Sporthelg kompletterar Sportbladets övriga kanaler menar Erika Scott, redaktionell printchef:

– Ett veckomagasin med sportfokus är ett efterlängtat nytillskott i vår utgivning. I Sporthelg kan vi ge läsarna ännu mer av Aftonbladets unika kompetens och bredd i nischen, säger hon.

Stryktipset, Europatipset och V75 är självklara ingredienser i det nya magasinet som också bjuder på ett sportquiz och en tydlig mix av kort och långt, lättsamt och allvarligt.

– I Sporthelg finns de bästa bilderna, de vassaste sportpennorna och de nördigaste tabellerna, säger Johan Larsson.

Första numret av Sporthelg finns i butik från och med fredagen den 18 oktober. Magasinet kostar 29 kronor.

Johan Larsson, redaktör Sporthelg, Aftonbladet. Tel: 0704-231164  E-post:johan.larsson@aftonbladet.se
Erika Scott, printchef, Aftonbladet. Tel: 0722 - 415 454  E-post:erika.scott@aftonbladet.se
Eric Rosén, biträdande redaktör, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se

Det finns en efterfrågan på mer sportjournalistik i print på helgerna då det finns tid att fördjupa, säger Johan Larsson, redaktör för Sporthelg.

Mattias Hersby till Schibsted Marketing Services – går in i svenska ledningsgruppen21.11.2019 10:00:00 CETPressmeddelande

Mattias Hersby rekryteras till rollen som Head of Business Development & Operations och fyller därmed den sista platsen i annonsorganisationens svenska ledningsgrupp. “Med över 20 år i mediebranschen blir Mattias ett starkt tillskott i arbetet med att bredda erbjudandet mot den svenska marknaden”, säger Joakim Flodin, CEO & Director of Schibsted Marketing Services.

Aftonbladet tar nästa steg för nyheter online – lanserar helt ny nyhetstjänst21.11.2019 08:38:38 CETPressmeddelande

Nu lanseras en helt ny del av Aftonbladet. Med digitala tjänsten Supernytt erbjuder Aftonbladet en ny nyhetsupplevelse för breaking news. ”Det här är en av de verkligt stora förändringarna av Aftonbladet de senaste tio åren. Med Supernytt hamnar läsarna mitt i nyhetspulsen, de får en omedelbar överblick och möjligheten att prata direkt med redaktionen”, säger Michael Poromaa, redaktionschef på Aftonbladet.

Schibsted investerar i Pej - ska vidga erbjudandet till fler betalningsställen13.11.2019 08:00:00 CETPressmeddelande

Den populära beställnings- och självservicetjänsten Pej har vuxit kraftigt under senare tid. Nu stänger bolaget ytterligare en runda, med Schibsted som huvudinvesterare, för att kunna utveckla vidare och erbjuda fler kunder möjligheten till en sömlös, digital beställning och betalning genom mobil eller självbetjäningskiosk. Totalt har bolaget tagit in 26 MSEK under året. Bland annat har några av Sveriges största arenor och nöjesfält knutit sig Pejs lösning.