Aftonbladet lanserar ny tidning – Sporthelg kommer varje vecka
I Sporthelg får läsarna möta Sportbladets krönikörer, intervjuer med aktuella profiler, intressant långläsning och bilder från de bästa fotograferna. Magasinet innehåller också fördjupningar om Premier League och Allsvenskan samt en relevant tv-guide.
– Sporthelg är Sveriges första och enda helgmagasin om sport. Det finns en efterfrågan på mer sportjournalistik i print på helgerna då det finns tid att fördjupa sig eller, kanske, nörda ner sig i resultatbörsen, säger redaktör Johan Larsson.
Sporthelg kompletterar Sportbladets övriga kanaler menar Erika Scott, redaktionell printchef:
– Ett veckomagasin med sportfokus är ett efterlängtat nytillskott i vår utgivning. I Sporthelg kan vi ge läsarna ännu mer av Aftonbladets unika kompetens och bredd i nischen, säger hon.
Stryktipset, Europatipset och V75 är självklara ingredienser i det nya magasinet som också bjuder på ett sportquiz och en tydlig mix av kort och långt, lättsamt och allvarligt.
– I Sporthelg finns de bästa bilderna, de vassaste sportpennorna och de nördigaste tabellerna, säger Johan Larsson.
Första numret av Sporthelg finns i butik från och med fredagen den 18 oktober. Magasinet kostar 29 kronor.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Johan Larsson, redaktör Sporthelg, Aftonbladet. Tel: 0704-231164 E-post:johan.larsson@aftonbladet.se
Erika Scott, printchef, Aftonbladet. Tel: 0722 - 415 454 E-post:erika.scott@aftonbladet.se
Eric Rosén, biträdande redaktör, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosen@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum