Aftonbladet och Inizio fördjupar samarbetet
Aftonbladet och Inizio har sedan våren 2014 bedrivit ett samarbete där Inizio har genomfört olika former av marknads- och opinionsundersökningar. En del av samarbetet har omfattat att göra opinionsundersökningar som i riksdagsvalet visade sig vara mycket träffsäkra.
I dag omfattar panelen omkring 70 000 panelister och panelen har ritat om kartan för svenska opinionsundersökningar.
Parterna väljer nu att fördjupa och förnya samarbetet. Bland annat innebär detta att Inizio övertar ägarskapet av och ansvaret för den framgångsrika panelen.Samarbetet breddas även till att erbjuda Aftonbladets kunder undersökningar som ger ytterligare mervärde.
– Vi är väldigt glada för att fördjupa samarbetet med Sveriges främsta mediehus. Det samarbete som vi haft så här långt har givit eko långt utanför Sveriges gränser och vi har massor med idéer som vi nu sjösätter, säger Karin Nelsson, partner i Inizio.
– För Aftonbladet har Iniziosamarbetet inneburit att vi kunnat presentera en lång rad intressanta insikter både om svensk politik och i andra frågor. Nu säkerställer vi att vi också framöver kommer att få tillgång till kunskap om vad svenska folket faktiskt tycker. Det är viktigt för oss både redaktionellt och kommersiellt, säger Lena K Samuelsson, publisher för Aftonbladet.
Inizio har från start haft en advisory board med några av världens mest meriterade opinions- och metodexperter som kontinuerligt granskat arbetet med panelen.
– Det är en del av förklaringen till framgången. Nu vill vi ta det här vidare, säger Karin Nelsson.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Karin Nelsson,senior rådgivare och partner, Inizio. Tel: 070-221 39 94. E-post: karin@inizio.se.
Lena K Samuelsson, publisher, Aftonbladet. E-post:lenak.samuelsson@aftonbladet.se.
Om Inizio Inizio är ett digitalt analysföretag med kontor i Göteborg och Stockholm med internationell räckvidd. (www.inizio.se)
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum