Aftonbladet och TV4 i samarbete kring Big Brother
Big Brother är en av de största succéerna genom tiderna med totalt över två miljarder tittare världen över och programserien har visats i 61 länder. Nu relanseras Big Brother på TV4 och TV4 Play för en yngre digital publik.
– Vi vet av erfarenhet att vår yngre publik är väldigt intresserade av den typ av profiler som skapas i huset och dramatiken som utspelar sig där. För den som är en riktig BB-nörd kommer allt specialmaterial också att finnas tillgängligt på ”Big Brother inifrån” på Aftonbladet, säger Lotta Folcker.
Big Brother kommer att synas på TV4 Play, Sjuan, C More och Aftonbladet.
– Det är roligt att det finns ett stort intresse för Big Brother. Aftonbladets digitala räckvidd gör att programmet når ännu fler tittare och läsare, säger Mia Lindqvist programchef TV4.
Programmet visades i Sverige första gången 2000. Konceptet går ut på att tittarna får följa människor som är inlåsta i ett hus utan kontakt med omvärlden. Den som är kvar längst i huset vinner en miljon kronor.
– Vi skulle såklart aldrig själva kunna producera ett liknande program, däremot är det självklart att rapportera om det. Med ”Big Brother inifrån” får våra läsare och tittare tillgång till ett exklusivt material, säger Lotta Folcker.
Big Brother har premiär 10 februari klockan 20.00 på TV4 och TV4 Play. Dagliga sammanfattningar visas tisdag - söndag klockan 19.00 på Sjuan, TV4 Play och C More.
Veckofinaler visas måndagar klockan 21.00 på Sjuan, TV4 Play och C More.
C More livestreamar Big Brother dygnet runt.
Big Brother produceras av produktionsbolaget Meter.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Eric Rosén, biträdande redaktör, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosén@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Aftonbladet är en del av Schibsted och svenska folkets primära nyhetskälla. Varje dag når tidningen omkring 3,9 miljoner läsare och tittare, via mobila plattformar, webben, online video och som papperstidning. Omkring 250 000 svenskar är i dag prenumeranter på Aftonbladet Plus. Aftonbladet har ca 300 anställda. Omsättningen 2018 var 1,8 miljarder kronor och vinsten 204 miljoner kronor (EBITDA). Tidningen grundades 1830 av Lars Johan Hierta och ägs av den norska mediekoncernen Schibsted (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent).
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum