Aftonbladet och TV4 i samarbete kring Big Brother

I samband med att den klassiska realityserien relanseras på TV4 nästa vecka startar Aftonbladet "Big Brother inifrån". ”Den här satsningen ger våra läsare och tittare tillgång till ett exklusivt material och tack vare ett samarbete med Big Brother-redaktionen kan vi erbjuda en unik rapportering inifrån produktionen”, säger Lotta Folcker, redaktionschef på Aftonbladet Labs.

Big Brother är en av de största succéerna genom tiderna med totalt över två miljarder tittare världen över och programserien har visats i 61 länder. Nu relanseras Big Brother på TV4 och TV4 Play för en yngre digital publik.

– Vi vet av erfarenhet att vår yngre publik är väldigt intresserade av den typ av profiler som skapas i huset och dramatiken som utspelar sig där. För den som är en riktig BB-nörd kommer allt specialmaterial också att finnas tillgängligt på ”Big Brother inifrån” på Aftonbladet, säger Lotta Folcker.

Big Brother kommer att synas på TV4 Play, Sjuan, C More och Aftonbladet.

– Det är roligt att det finns ett stort intresse för Big Brother. Aftonbladets digitala räckvidd gör att programmet når ännu fler tittare och läsare, säger Mia Lindqvist programchef TV4.

Programmet visades i Sverige första gången 2000. Konceptet går ut på att tittarna får följa människor som är inlåsta i ett hus utan kontakt med omvärlden. Den som är kvar längst i huset vinner en miljon kronor.

– Vi skulle såklart aldrig själva kunna producera ett liknande program, däremot är det självklart att rapportera om det. Med ”Big Brother inifrån” får våra läsare och tittare tillgång till ett exklusivt material, säger Lotta Folcker.

Big Brother har premiär 10 februari klockan 20.00 på TV4 och TV4 Play. Dagliga sammanfattningar visas tisdag - söndag klockan 19.00 på Sjuan, TV4 Play och C More.

Veckofinaler visas måndagar klockan 21.00 på Sjuan, TV4 Play och C More.

C More livestreamar Big Brother dygnet runt.

Big Brother produceras av produktionsbolaget Meter.

Eric Rosén, biträdande redaktör, Aftonbladet. Tel: 070-474 22 51. E-post: eric.rosén@aftonbladet.se

Aftonbladets digitala räckvidd gör att programmet når ännu fler tittare och läsare.

Aftonbladet är en del av Schibsted och svenska folkets primära nyhetskälla. Varje dag når tidningen omkring 3,9 miljoner läsare och tittare, via mobila plattformar, webben, online video och som papperstidning. Omkring 250 000 svenskar är i dag prenumeranter på Aftonbladet Plus. Aftonbladet har ca 300 anställda. Omsättningen 2018 var 1,8 miljarder kronor och vinsten 204 miljoner kronor (EBITDA). Tidningen grundades 1830 av Lars Johan Hierta och ägs av den norska mediekoncernen Schibsted (91 procent) och Landsorganisationen, LO, (9 procent).

Insurello tar in ytterligare 75 miljoner kronor för internationell expansion - Schibsted bland investerarna26.6.2020 15:52:56 CESTPressmeddelande

Insurello, som hjälper konsumenter att få rätt ersättning från försäkringsbolag, tar in ytterligare 75 miljoner kronor i en investeringsrunda, ledd av Inventure med Schibsted som co-lead. Även Luminar Ventures fortsätter att investera i bolaget. De nya storinvesteringarna kommer efter Insurellos förvärv av Ifdelayed som hjälper privatpersoner att få rätt mot flygbolag vid förseningar, och ska nu bana väg för en internationell expansion.

Fansen kan sätta färg på Sportbladets bakgrund i Unibets nya kampanj22.6.2020 11:45:00 CESTPressmeddelande

Lagom till den allsvenska premiären kan alla fans nu låta sitt favoritlag färga Sportbladets bakgrund – med både klubbens färger och emblem som en integrerad del av sajten. En lösning utvecklad av Schibsted Tailor Made Solutions tillsammans med Unibet. ”Ett klockrent sätt för oss att engagera supportrarna och låta deras kärlek till klubben synas”, säger Raúl Valencia López, marknadschef på Unibet.