Aftonbladet Plus visar OSCARSGALAN® live – för fjärde året i rad

Aftonbladet Plus fortsätter sin satsning på unikt tv-innehåll. Med start den 24 februari kommer alla våra Plus-kunder att kunna se OSCARSGALAN, direktsänd i sin helhet.
Frida Söderlund leder Oscarsgalan på Aftonbladet Plus. Foto: Pontus Orre

Tittarna bjuds på både galastämning och initierade analyser under årets glammigaste filmgala.

– Vi är oerhört stolta och glada att för fjärde året i rad kunna erbjuda våra Plus-kunder möjligheten att se en av årets största nöjeshändelser OSCARSGALAN®, live hos oss, säger Mikael Samuelsson, affärschef.

I livesändningen är Aftonbladets Frida Söderlund programledare och Karolina Fjellborg sidekick.

– I vår livesändning missar du inte en minut från röda mattan. Vi finns med när gästerna anländer och håller tittarna i handen under galan i sin helhet. Vi kommer också att ha med oss några av Sveriges främsta filmexperter, för att analysera såväl vinnarna som de övriga nominerade, säger Frida Söderlund, programledare för OSCARSGALAN i Aftonbladet Plus.

Det blir ett helhetsfokus med spekulationerna, segertippningarna och nyheterna inför – och sedan de stora snackisarna, de bästa talen och vinnarna kontinuerligt under hela galanatten. Efteråt kommer analyserna, eftersnacket och höjdpunkterna på Nöjesbladet. Galan bevakas även på nyhetsplats online och i print, hela vägen från början till slut.

– Vi har några av landets främsta filmskribenter, de är otroligt laddade för att precis som tidigare år ge våra läsare en förstklassig bevakning av OSCARSGALAN. Det här är filmvärldens årliga höjdpunkt och de röda mattornas allra rödaste matta, säger Andreas Hansson, tf nöjeschef på Aftonbladet.

Mikael Samuelsson, affärschef, Aftonbladet. Tel: +46 70 528 24 13. E-post: mikael.samuelsson@aftonbladet.se.
Andreas Hansson, tf nöjeschef, Aftonbladet. Tel: +46 70 162 91 85. E-post: andreas hansson@aftonbladet.se.

Frida Söderlund leder Oscarsgalan på Aftonbladet Plus. Foto: Pontus Orre

Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.

Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande

Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.