Aftonbladet Plus visar OSCARSGALAN® live – för fjärde året i rad
Tittarna bjuds på både galastämning och initierade analyser under årets glammigaste filmgala.
– Vi är oerhört stolta och glada att för fjärde året i rad kunna erbjuda våra Plus-kunder möjligheten att se en av årets största nöjeshändelser OSCARSGALAN®, live hos oss, säger Mikael Samuelsson, affärschef.
I livesändningen är Aftonbladets Frida Söderlund programledare och Karolina Fjellborg sidekick.
– I vår livesändning missar du inte en minut från röda mattan. Vi finns med när gästerna anländer och håller tittarna i handen under galan i sin helhet. Vi kommer också att ha med oss några av Sveriges främsta filmexperter, för att analysera såväl vinnarna som de övriga nominerade, säger Frida Söderlund, programledare för OSCARSGALAN i Aftonbladet Plus.
Det blir ett helhetsfokus med spekulationerna, segertippningarna och nyheterna inför – och sedan de stora snackisarna, de bästa talen och vinnarna kontinuerligt under hela galanatten. Efteråt kommer analyserna, eftersnacket och höjdpunkterna på Nöjesbladet. Galan bevakas även på nyhetsplats online och i print, hela vägen från början till slut.
– Vi har några av landets främsta filmskribenter, de är otroligt laddade för att precis som tidigare år ge våra läsare en förstklassig bevakning av OSCARSGALAN. Det här är filmvärldens årliga höjdpunkt och de röda mattornas allra rödaste matta, säger Andreas Hansson, tf nöjeschef på Aftonbladet.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Mikael Samuelsson, affärschef, Aftonbladet. Tel: +46 70 528 24 13. E-post: mikael.samuelsson@aftonbladet.se.
Andreas Hansson, tf nöjeschef, Aftonbladet. Tel: +46 70 162 91 85. E-post: andreas hansson@aftonbladet.se.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum