Aftonbladet Plus visar OSCARSGALAN® live – för fjärde året i rad

Aftonbladet Plus fortsätter sin satsning på unikt tv-innehåll. Med start den 24 februari kommer alla våra Plus-kunder att kunna se OSCARSGALAN, direktsänd i sin helhet.

Frida Söderlund leder Oscarsgalan på Aftonbladet Plus. Foto: Pontus Orre

Tittarna bjuds på både galastämning och initierade analyser under årets glammigaste filmgala.

– Vi är oerhört stolta och glada att för fjärde året i rad kunna erbjuda våra Plus-kunder möjligheten att se en av årets största nöjeshändelser OSCARSGALAN®, live hos oss, säger Mikael Samuelsson, affärschef.

I livesändningen är Aftonbladets Frida Söderlund programledare och Karolina Fjellborg sidekick.

– I vår livesändning missar du inte en minut från röda mattan. Vi finns med när gästerna anländer och håller tittarna i handen under galan i sin helhet. Vi kommer också att ha med oss några av Sveriges främsta filmexperter, för att analysera såväl vinnarna som de övriga nominerade, säger Frida Söderlund, programledare för OSCARSGALAN i Aftonbladet Plus.

Det blir ett helhetsfokus med spekulationerna, segertippningarna och nyheterna inför – och sedan de stora snackisarna, de bästa talen och vinnarna kontinuerligt under hela galanatten. Efteråt kommer analyserna, eftersnacket och höjdpunkterna på Nöjesbladet. Galan bevakas även på nyhetsplats online och i print, hela vägen från början till slut.

– Vi har några av landets främsta filmskribenter, de är otroligt laddade för att precis som tidigare år ge våra läsare en förstklassig bevakning av OSCARSGALAN. Det här är filmvärldens årliga höjdpunkt och de röda mattornas allra rödaste matta, säger Andreas Hansson, tf nöjeschef på Aftonbladet.

Mikael Samuelsson, affärschef, Aftonbladet. Tel: +46 70 528 24 13. E-post: mikael.samuelsson@aftonbladet.se.
Andreas Hansson, tf nöjeschef, Aftonbladet. Tel: +46 70 162 91 85. E-post: andreas hansson@aftonbladet.se.

Frida Söderlund leder Oscarsgalan på Aftonbladet Plus. Foto: Pontus Orre

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Sofia Nordblom, 12, skrev bästa slutet på Ebbas historia7.4.2019 18:00:00 CESTPressmeddelande

Ebba Åkerlund var bara elva år när hon dog i terrorattacken på Drottninggatan 2017. I dag lever hennes minne vidare i ”Ebbas historia”. 1 400 barn har engagerat sig i novelltävlingen och skrivit färdigt hennes oavslutade berättelse ”Spökhuset”. På söndagen, två år efter terrorattacken, korades vinnaren. Sofia Nordblom, 12, skrev ett slut som Ebbas bästisar tror Ebba hade älskat.