aimo öppnar upp ny satellit i Danderyd

Bildelningstjänsten aimo utökar sin verksamhetszon under Corona-krisen. Idag lanseras deras andra expansion denna månad, den här gången till Mörby Centrum. Tidigare har även Järva Krog fått en ny zon efter att en namninsamling startats för att få tillgång till tjänsten.

aimo med gula detaljer. Laddar på en hotspot.

Den elektriska bildelningstjänsten aimo har de senaste veckorna sett en ökad efterfrågan runt om i hela Stockholm. Därför öppnar de nu upp fler områden för tjänsten. ”Det handlar främst om att få tillgång till en bil för att transportera varor, eller smidigare ta sig till sin arbetsplats. Vi har bland annat hört ifrån användare som hjälpt grannar och äldre familjemedlemmar att storhandla. Men jag tror också att det bidrar till lite av en frihetskänsla.” säger Josephine Adorelle, pressansvarig på aimo.

Idag öppnar aimo satellitzonen Mörby Centrum. Bilarna kommer att kunna hämtas och lämnas i Mörby Centrums P-hus. Det går även bra att avsluta resan på ett annat ställe inom aimos verksamhetsområde, eller Homezone som det också kallas. De senaste veckorna har även förfrågningar på att öppna upp nya områden inkommit från kunder.

I mars öppnades en ny zon vid Järva Krog efter att en namninsamling på över 350 namn skickats in till företaget. De önskade att aimo skulle utöka sin zon till deras område.

Fler nya områden är på ingång och aimo tar även tacksamt emot tips på var deras mobilitetslösning skulle kunna göra störst nytta just nu. Under tiden fortsätter aimo se vad de kan göra för att underlätta människors liv i rådande situation. ”Att öppna upp även tillfälliga zoner till dess att läget normaliseras, ser vi som en bra väg framåt. Vi vill hjälpa till med det vi kan.” säger Josephine Adorelle, pressansvarig på aimo.

Josephine Adorelle
General Manager II Marketing, PR, IR
mail: josephine.adorelle@aimosolution.com

aimo med gula detaljer. Laddar på en hotspot.

aimo är en friflytande mobilitetstjänst som drivs av Aimo Solution AB, ett svenskt bolag med kontor i Stockholm. Aimo Solution AB ägs till 100% av japanska Sumitomo Corp., ett av världens största investmentbolag.