Akavia utmanar framtidens arbetsliv i ny kampanj

Akavia lanserar en ny kampanj om framtidens arbetsliv. Kampanjen syftar till att öka kännedomen om varumärket och ge medlemmarna rätt förutsättningar att ta nästa steg i arbetslivet.

I samband med att arbetslivet börjar återgå till det normala ser Akavia en stor möjlighet att utveckla ett mer flexibelt arbetsliv där arbetsmiljön står i fokus.

– Med kampanjen vill vi på ett vackert, smart och intressant sätt dramatisera den resa som individen, men också arbetsmarknaden, måste göra för att ta sig från idag till imorgon. Vi har fokuserat på kvalitet och visuell känsla i det kreativa uttaget, säger Marie Lindgren, kampanj- och kommunikationsansvarig på Akavia.

Kampanjen är framtagen tillsammans med kommunikationsbyrån anr+1, mediabyrån Tre Kronor Mediaoch är regisserad av Oskar Gullstrand på produktionsbolaget Naive. Filmerna är inspelade med en kombination av live action-material och 3D animation.

– Vi är väldigt glada att få lansera en ny kampanj för Akavia som även är vår första tillsammans. Det har varit en otroligt rolig och kreativ process, säger Gisela Andersson, senior Art Director på anr+1.

Det blir stor synlighet utomhus i hela Sverige med fokus på storstäderna. Exempelvis kommer filmen synas på storskärmar vid Medborgarplatsen i Stockholm och på centralstationen i Malmö. Utomhusannonseringen kommer stöttas upp med bred digital media, radio samt print.

Kampanjen startar onsdag den 27 oktober och pågår fram till slutet av december.

Läs mer om kampanjen här.

Länk till filmen: https://youtu.be/mb4C0f3VyqA

Akavia är ett fackförbund och en intresseorganisation för ekonomer, jurister, samhällsvetare, It-akademiker, personalvetare och kommunikatörer. Akavia har 130 000 medlemmar och är det näst största förbundet inom Saco.