Riksidrottsförbundet/SISU Idrottsutbildarna

Albin Tingsvall föreläser på Bosön för årets elitidrottsstipendiater

Prestation och hälsa, kost, funktionell träning och återhämtning är några av de ämnen som lyfts under kommande läger på Bosön för årets elitidrottsstipendiater. En av föreläsarna är Albin Tingsvall, tidigare handbollsspelare, numera psykolog och författare, som pratar om sin bok -Allt jag förlorade genom att vinna.
Elitidrottsstipendiater på Idrottsgalan 2019 - Foto: Bildbyrån

Från söndag till tisdag 26-28 januari samlas årets elitidrottsstipendiater på Bosön för gemensamt galaläger. Riksidrottsförbundets och Svenska Spels elitidrottsstipendiater deltar även på måndagens Idrottsgala där de tar emot stipendier på scen under kvällen.

Program för lägret:

Söndag 26 januari

15.00
Träning i nya hallen - gemensam träning i grupp (praktiskt pass inomhus) Tobias Elgh, Juan Alonso, Pierre Styfberg och Thomas Lindberg Riksidrottsförbundet.

17.00
Allt jag förlorade genom att vinna - Albin Tingsvall fd Handbollsspelare, psykolog, författare och föreläsare.

Måndag 27 januari

09.00-10.00
ACT i praktiken – vad innebär det för prestation och psykisk hälsa - Göran Kenttä RF och Malin Tillman RF

10.30-12.00
Funktionell träning (praktiskt pass inomhus). Linda Nilsson och Joakim Törn idrottsmedicin Riksidrottsförbundet.

Elitidrottsstipendiaterna medverkar på Idrottsgalan under kvällen där de tar emot sina stipendier.

Tisdag 28 januari

10.00–11.00
Återhämtning - vad du kan göra varje dag. Emma Lindblom, idrottsnutrition Riksidrottsförbundet.

11.15-12.30
Återhämtning under intervallpass – effekt av intensitet och vila (praktiskt pass inomhus) Glenn Björklund, Riksidrottsförbundet.

Här finns hela listan med samtliga 75 Elitidrottsstipendiater för 2019-2020 som vardera ges 50 000 kronor för att kunna kombinera studier med idrott.

Hela programmet för lägret bifogas (pdf)

Media är välkomna att besöka Bosön och lägret 26-28 januari. Meddela gärna när ni vill komma till:

Anna Setzman
Pressansvarig Riksidrottsförbundet