Alcazars succéshow "Disco Defenders” utökar höstsäsongen på Hamburger Börs

Hamburger Börs - del av 2E Group

Lyriska recensioner, utsedd till Årets scenshow och 80 000 sålda biljetter – Alcazar gör stor succé med "Disco Defenders”. Discotrion avslutar nu i april vårens Sverigeturné med föreställningar i Örebro, Halmstad och Helsingborg och den 6 oktober återvänder discofebern till Hamburger Börs i Stockholm för en fjärde spelsäsong. Nu är det också klart att höstsäsongen av "Disco Defenders” utökas till hela 36 föreställningar tack vare det stora intresset.

Alcazars pampiga discoshow utsågs i våras till Årets scen på QX Gaygala 2016 och i media lyfts "Disco Defenders” till skyarna. VLT beskriver discogudarnas framträdande som "kaxigt och extremt proffsigt”, GP konstaterar att det är en "maffig discoshow. Bara att kapitulera” och GT döper om gruppen till "Fenomen Alcazar".

"Disco Defenders" är en gnistrande discoshow med Andreas Lundstedt, Tess Merkel och Lina Hedlund. De uppträder tillsammans med några av Sveriges bästa dansare och musiker med regi av Edward af Sillén. Publiken bjuds på discoklassiker från de senaste 40 åren och naturligtvis också Alcazars egna hits så som "Crying at the Discoteque", "Not a Sinner, Nor a Saint", "Alcastar", "Stay the night" och “Blame it on the Disco”.

Nu är det klart att höstsäsongen på Hamburger Börs utökas till 36 föreställningar och att premiären flyttas till den 6 oktober på grund av att Lina Hedlund väntar barn. Från och med den 23 november kan man även kombinera discokvällen med Hamburger Börs julbord. Efter varje kvällsföreställning kör Börsen även i år Club Alcatraz, Stockholms hetaste discogolv.

Spelplan för "Disco Defenders" vår- och höstsäsong:

Presscitat
"Maffig discoshow. Bara att kapitulera inför Alcazar "
Göteborgs-Posten (betyg 4)

"Imponerande. Högt tempo i etthundra minuter "
Dagens Nyheter (betyg 4)

"Fantastisk show. Inte en död sekund."
QX (betyg 4)

"Bombastisk discoshow. Saknar motstycke på en svensk scen"
Borås Tidning

"FenomenAlcazar"
GT

"Generös scenografi. Snygg koreografi."
Aftonbladet

"kaxigt och extremt proffsigt”
VLT

Om Alcazar
Alcazar bildades 1998 och har sedan dess varit en pålitlig leverantör av discohits. År 2000 fick de sin första internationella framgång med låten ”Crying at the Discoteque”. 2003 deltog de i Melodifestivalen för första gången med ”Not a Sinner, Nor a Saint” som slutade trea. Låten slog stort på listorna i Sverige och sålde guld. Sedan dess har gruppen deltagit i Melodifestivalen ytterligare fyra gånger.

Gruppen har under karriären samarbetat med profilerade låtskrivare som Alexander Bard, Anders Hansson, Orup och inte minst fått specialskrivna låtar av Neil Tennant och Chris Lowe från Pet Shop Boys.

"Disco Defenders” hade premiär våren 2015 på Rondo i Göteborg, fortsatte på Hamburger Börs i Stockholm under hösten och åkte våren 2016 ut på en stor Sverigeturné. I februari belönades den med utmärkelsen "Årets scen” på QX Gaygalan.

Biljetter
Biljetterna till höstsäsongen finns ute nu på Blixten.se och showtic.se

Pressbilder
Pressbilder finns här: http://www.mynewsdesk.com/se/blixtenco/latest_media/tag/alcazar#filter-list-items

Johannes Sundelin, ILES PR
johannes@iles.se

Vera Tjärnå, Blixten & Co
vera@blixten.se

Fredrik Johansson, 2E Group
fredrik.johansson@2egroup.se

2E Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Skandinavien. Inom koncernen skapas underhållning och möten för fler än 1,8 miljoner gäster varje år – såväl privatpersoner som företagskunder.

Inom affärsområde Live Entertainment producerar 2E Group teater, musikal, show och konsert, förmedlar artistbokningar och skapar specialbeställd underhållning (Corporate Entertainment). En annan del av verksamheten är Dinnershow, som 2E Group erbjuder på fyra av elva egna arenor.

Inom affärsområde E-handel bedriver 2E Group e-handel inom show, musikal, teater och konsert. På SHOWTIC.se erbjuds såväl koncernens egna som andra aktörers produktioner.

Inom affärsområde Möten planerar, utvecklar och genomför dotterbolaget Hansen möten med hela världen som arbetsfält.

Inom 2E Group finns flera starka varumärken såsom 2Entertain, Wallmans, Golden Hits, Hansen, Hamburger Börs m fl.

2E Group har kontor i Stockholm, Göteborg, Oslo, Växjö och Falkenberg och är listat på First North Premier med Remium som Certified Adviser.

Åvägen 17F

Moment Group är en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin i Norden. Inom koncernen skapas upplevelser för fler än 1,8 miljoner gäster varje år. Verksamheterna inom Moment Group bedrivs i tre affärsområden med kontor i Göteborg, Stockholm, Köpenhamn, Oslo, Falkenberg och Växjö. Moment Group är listat på First North Premier med FNCA Sweden som Certified Adviser.

Inom Moment Group återfinns följande bolag och varumärken: 2Entertain, Ballbreaker, China Teatern, Cirkusbygningen, Golden Hits, Hamburger Börs, Hansen, KPH Matbar, Kungsportshuset, Lisebergsteatern, Minnesota Communication, Oscarsteatern, Showtic.se, The Concept, Vallarnas friluftsteater, Wallmans, Wallmans Group

"Minns du mig?" - turnén slår försäljningsrekord och nu är det klart att turnén även kommer till Stockholm och Maximteatern15.12.2017 15:45Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Relationskomedin MINNS DU MIG?- med Annika Andersson och Thomas Petersson i huvudrollerna - har gjort succé bland kritiker och publik under hösten på Lisebergsteatern. Den 20 november släpptes biljetterna till vårens Sverige-turné och efter bara tre dagar blev ett flertal föreställningar slutsålda och har fått kompenseras med extrainsatta föreställningar i flertalet städer. Nu kan det bekräftas att turnén förlängs och kommer avsluta sitt segertåg med sex föreställningar på Maximteatern i Stockholm i slutet på april. ”Publiken har uppenbarligen nåtts av snacket kring att det är en föreställning som absolut bör ses. Vi har släppt upp nästan alla möjliga dagar och speltider i nuläget och ligger ändå på över 70% beläggning redan nu. Vi försöker hitta så många möjligheter som möjligt att spela föreställningen och igår lyckades vi få till ett sista efterlängtat turnéstopp.” säger producenten Christoffer Bendixen, 2Entertain. ”Skrattfest med igenkänning, värm

Thomas Petersson i regi av Edward af Sillén tar komiska komedin ”DubbelTrubbel” till Krusenstiernska Teatern sommaren 2018!6.12.2017 13:45Pressmeddelande

Komiskt kaos på Krusenstiernska Teatern i Kalmar sommaren 2018! Thomas Petersson och Edward af Sillén kommer med prisvinnande farsklassiker ”DubbelTrubbel” till en av Sveriges vackraste sommarscener. Premiär äger rum den 28 juni och föreställningen spelas torsdagar- lördagar fram till den 28 juli 2018. Biljetterna släpps torsdag den 14 december.

TOMAS LEDIN ADDERAR EXTRA FÖRESTÄLLNINGAR I GÖTEBORG29.11.2017 06:00Pressmeddelande

2Entertain - Part of Moment Group Med hyllande recensioner och utsålda hus ända sedan premiären är SKARPT LÄGE en massiv succé! Just nu går showen på Cirkus i Stockholm och i vår är det dags för Göteborg och Rondo. Biljettförsäljningen i Göteborg går i rekordfart – nu släpps fler föreställningar och perioden på Rondo förlängs ända in i maj! Biljetter till extraföreställningarna i Göteborg släpps idag kl 9.00 på Showtic.se och Liseberg.se. "Höjer temperaturen till kokpunkten" Anders Nunstedt, Expressen 4/5 "En fullträff för Ledin" Jens Peterson, Aftonbladet 4/5 "Grym helkväll med Ledin!" Mix Megapol 4/5 Skarpt läge spelas nu i höst på Cirkus i Stockholm och har premiär i Göteborg den 18 januari där den spelas under hela våren. Föreställningen produceras av 2Entertain, Live Nation och Vicky Nöjesproduktion Presskontakt: Kim Halling - PR & Marketing Manager kim.halling@livenation.se 2Entertain producerar musikal, teater, show och konsert. Vi skapar specialbeställd underhållning, förmedlar