Alecta ansluter till Fullmaktskollen

Alecta ansluter sig till Fullmaktskollen för en säkrare och effektivare hantering av fullmakter mellan våra kunder och deras ombud.

Fullmaktskollen hanterar fullmakter för både företag och privatpersoners pensioner och livförsäkringar. I tjänsten kan man också lämna och återkalla fullmakter. Alecta ansluter sig till Fullmaktskollen under det andra kvartalet 2018.

– Vårt beslut att sköta all hantering av fullmakter via Fullmaktskollen är ett led i Alectas strävan att underlätta för våra kunder samt vårt ständigt pågående effektiviseringsarbete. Genom Fullmaktskollen får våra kunder en överblick av sina utestående fullmakter samtidigt som vi kan effektivisera fullmaktshanteringen på ett informationssäkert sätt, säger Katarina Thorslund, chef för Kund på Alecta.

Johan Anderson, presschef Alecta, telefon: 070-288 68 11 eller johan.anderson@alecta.se

08-441 63 29http://www.alecta.se

Alecta är förvaltare av tjänstepension sedan 1917. Vårt uppdrag är att ge kollektivavtalade tjänstepensioner så stort värde som möjligt för både våra företags- och privatkunder. Det gör vi genom god avkastning, bra kundservice och låga kostnader. Vi förvaltar cirka 815 miljarder kronor åt våra ägare som är 2,3 miljoner privatkunder och 34 000 företagskunder.

Abonnera på våra pressmeddelanden.