Alecta Fastigheter fortsätter växa: värvar ny försäljningschef

Meriterade Anna-Maria Kääriä ansluter till snabbväxande Alecta Fastigheter i rollen som försäljningschef.

Hos Alecta Fastigheter ansluter Anna-Maria Kääriä till ett bolag som befinner sig i en mycket expansiv fas och som sedan årsskiftet driver en omfattande rekryteringskampanj. Rollen som försäljningschef är en viktig pusselbit, Kääriä kommer att ansvara för försäljning och uthyrning av kontor och kommersiella lokaler. I en ständigt föränderlig värld består uppdraget att identifiera kundernas varierande behov och se till att Alecta Fastigheters erbjudande möter marknadens såväl befintliga som framtida efterfrågan.

— Alecta Fastigheter har påbörjat en mycket ambitiös resa och att få vara delaktig i äventyret känns både smickrande, förpliktigande och spännande. Jag ser fram emot att möta nya som gamla kunder, introducera spännande koncept och utveckla såväl städer som platser på ett långsiktigt, hållbart sätt, kommenterar Anna-Maria Kääriä, tillträdande Försäljningschef, Alecta Fastigheter.

— Jag är mycket glad att välkomna Anna-Maria till oss på Alecta Fastigheter. Hennes gedigna meritlista talar för sig själv och hennes målinriktade personlighet rimmar mycket väl med våra högt uppsatta mål för de kommande åren, säger Malin Lövemark, Chef Fastighetsutveckling och kundrelationer, Alecta Fastigheter.

Anna-Maria kommer närmast från en roll som chef för projektuthyrning hos Vasakronan. Där uppmärksammades hon bland annat för sin roll vid Skatteverkets etablering i Sundbyberg, en affär som utnämndes till ”Årets uthyrning 2019” av tidningen Fastighetsvärlden. Dessförinnan var Kääriä en mångårig medarbetare hos Skanska Fastigheter i rollen som såväl uthyrningschef som marknadschef.

Anna-Maria Kääriä tillträder sin nya tjänst i juni.

Nu skapas ett långsiktigt och framtidsorienterat fastighetsbolag, Alecta Fastigheter. Från start,1 januari 2021, är det ett av Sveriges största fastighetsbolag. Dagens innehav med kontor, handel, hotell och samhällsfastigheter värda 45 miljarder ska växa kraftigt de kommande årenAlecta Fastigheter ska bidra till stadens, platsens och fastigheternas resilienta och långsiktiga utveckling och ge god avkastning till Alectas pensionssparare.