Alecta Fastigheter utvecklar Bredden med nya kontorskonceptet - Park Side

Mitt emellan Stockholm City och Arlanda, som en välkomnande entré till Upplands Väsby, ligger Bredden med ett etablerat utbud av kontor, mötes- och mässlokaler, handel, restauranger och träningsanläggningar.
Bredden

Kontors- och handelsområdet om cirka 190 000 kvm som bland annat inhyser ett av Nordens största konferenshotell Scandic Infracity, ägs av Alecta Fastigheter och förvaltas av Revelop. Med sitt tillgängliga läge och välkända historia har Bredden skapat sig ett namn på kartan. Nu tar vi nästa steg i utvecklingen av kontorsbyggnaderna med nya konceptet Park Side.

Park Side koncept skapar ett toppmodernt All-Inclusive-hus för dem som ställer höga krav på service, tillgänglighet och vill ha en härlig omgivning till sitt kontor. Här har man nära till allt man behöver för ett välbalanserat arbetsliv: Grönska, träningsmöjligheter, restauranger och handel.

- Vi vill att våra hyresgäster ska trivas och må bra i ett kontor som främjar utveckling, effektivitet, kreativitet och välmående. Därför erbjuder vi ett brett utbud av kontorslokaler, i olika storlekar och med olika lösningar med all tänkbar service i det direkta närområdet, säger Anders Nyström, Affärsområdeschef på Alecta Fastigheter.

I Park Side finner man en reception med flertal conciergetjänster, café, lounge, restaurang, Co-working, gym och även hunddagis, samt en modern konferensanläggning som verkligen överraskar och verkligen är något utöver det vanliga mötes- och mässhallar. Uthyrningsuppdraget i Park Side som en del av Bredden har gått till Colliers.

- Vi har fått äran att tillsammans med Alecta Fastigheter och Revelop utveckla platsen och skapa attraktiva kontor. Drivkrafterna har varit att möta marknadens nya behov för kontor där det inte längre bara handlar om väggar och tak utan även miljön och servicen som finns utanför sitt kontor, säger Marie Meyer, Head of Leasing, Colliers Sverige.

Uthyrningsarbetet är i full gång och det finns idag toppmoderna och inflyttningsklara lokaler med möjlighet för skräddarsydda lösningar.

Om Alecta Fastigheter
Alecta Fastigheter bildades 1 januari 2021 och är redan från start ett av Sveriges största fastighetsbolag. Dagens innehav med kontor, handel, hotell och samhällsfastigheter värda 51 miljarder ska växa kraftigt de kommande åren. Alecta Fastigheter är ett långsiktigt och framtidsorienterat fastighetsbolag som ska bidra till stadens, platsens och fastigheternas resilienta och långsiktiga utveckling och ge god avkastning till Alectas pensionssparare.

Stjärnspäckat när Alecta Fastigheter lyfter eventverksamhet i Nacka10.1.2024 06:45:00 CET | Pressmeddelande

Alecta Fastigheter har ett stort fastighetsbestånd i Nacka Strand där den tidigare fabriksbyggnaden som inrymmer mötes- och eventanläggningen Nacka Strand Möten & Event ingår. Nu ska platsen och verksamheten få ett ordentligt lyft och samarbete har ingåtts med krögarprofilen Pontus Frithiof och event- och mässarrangören At Event. Nuvarande teknikleverantör Adapt blir en viktig part i den nya satsningen.