Alecta och TPO tar arbetsplatsen till Almedalen

Politikerveckan i Almedalen anordnas för femtionde gången valåret 2018. Almedalen som företeelse har vuxit både i antal anordnade seminarier men även i deltagare. För första gången tar nu Alecta och TPO arbetsplatsen till Almedalen.

- Alecta står för ett hållbart arbetsliv och vi vet att många av våra kunder finns på plats och sliter under Almedalsveckan. Bilden av en vecka med konstant mingel är inte helt rättvisande, även under Almedalsveckan måste ju tidrapportering, fakturering och attester faktiskt hända. Tillsammans med TPO vill vi erbjuda våra kunder en central och lugn arbetsplats där man kan arbeta undan någon timme, säger Christina Malmberg Hägerstrand, chef för extern kommunikation på Alecta.

Alectas arbetsplats i Almedalen är centralt belägen på innergården på Mellangatan 27 i Visby och driftas av TPO. Arbetsplatsen är öppen för Alectas kunder från klockan 10.00 till 12.00, måndagen den 2 juli till och med fredagen den 6 juli. På plats finns en fullt utrustad arbetsplats, med lånedator, wifi och skrivare. På plats finns även representanter från Alecta.

- Detta är främst en tjänst till våra kunder, men vill någon av dem prata tjänstepension finns vi naturligtvis även på plats för det, säger Christina Malmberg Hägerstrand.

TPO designar och bygger kommunikationsinfrastruktur på utmanande platser så att människor och maskiner kan koppla upp sig på ett säkert sätt.

- Vi på TPO drivs av att skapa bra förutsättningar för kommunikation. Vi gör det tillsammans med våra partners. Informationsteknik står för ljud, ljus och scen och Tavet står för tält och möblering. Vi vill visa på att uppkoppling är lika viktigt oavsett var man är någonstans. Med vår etablering i Almedalen visar vi att detta är möjligt, säger TPO:s vd Axel Ekblad.

Christina Malmberg Hägerstrand
Chef Extern kommunikation och Presschef

+46 72 855 93 29

christina.hagerstrand@alecta.se

Alectas beredningsnämnd drar tillbaka förslaget att nominera Lars Rohde till styrelseordförande. Carina Åkerström föreslås i stället som ny styrelseordförande.30.1.2024 16:24:01 CET | Pressmeddelande

Det har efter det att Lars Rohde föreslagits till ny styrelseordförande i Alecta kommit till beredningsnämndens kännedom att Rohde kommer acceptera att föreslås till en annan styrelse i närtid. Alectas beredningsnämnd gör bedömningen att dessa båda uppdrag inte är förenliga av konkurrensskäl. Därmed dras förslaget om Lars Rohde tillbaka inför extra överstyrelsemötet den 6 februari och i stället föreslås Carina Åkerström, tidigare VD för Handelsbanken. Nytt datum för extra överstyrelsemöte blir den 22 februari.