Alecta säljer fastigheter i Storbritannien

Alecta har genomfört försäljningen av fastigheter i Storbritannien.

Som kommunicerats tidigare har Alecta sedan i våras haft en försäljningsprocess igång för att sälja de direktägda fastigheterna i Storbritannien. Denna process nådde under gårdagen fram till en slutförd affär med Goldman Sach. Affären består av 26 fastigheter.

Fastighetsrådgivaren Jones Lang Lasalle och advokatbyrån Olswang har bistått Alecta i arbetet med försäljningen.

Johan Anderson, presschef Alecta tel: 070-288 68 11, johan.anderson@alecta.se
Per Frennberg, chef Kapitalförvaltning Alecta, tel: 08-441 66 01

08-441 63 29http://www.alecta.se

Alecta är förvaltare av tjänstepension sedan 1917. Vårt uppdrag är att ge kollektivavtalade tjänstepensioner så stort värde som möjligt för både våra företags- och privatkunder. Det gör vi genom god avkastning, bra kundservice och låga kostnader. Vi förvaltar drygt 730 miljarder kronor åt våra ägare som är 2,3 miljoner privatkunder och 33 000 företagskunder.

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Rekordlåga avgifter i ny avtalsperiod för ITP23.10.2018 09:00Pressmeddelande

Alectas finansiella rapport tredje kvartalet 2018 Siffror inom parentes avser nyckeltal per 30 september 2017 • Alecta Optimal Pensions avkastning var 9,7 procent i årstakt den senaste femårsperioden (11,5). • Förmånsbestämd försäkrings avkastning var 7,5 procent i årstakt den senaste femårsperioden (8,3). • Förvaltningskostnadsprocent för pensionsprodukter exklusive valcentraler var 0,05 (0,06) • Kapitalförvaltningskostnadsprocent var 0,021 (0,022).