Alectas chefsjurist Charlotte Rydin blir chefsjurist på Swedbank

Alectas chefsjurist Charlotte Rydin har rekryterats av Swedbank för en roll som bankkoncernens chefsjurist. Hon lämnar sin tjänst på Alecta senare under 2020.

Idag den 9 juli 2020 frånträder hon sin plats som Alectas ledamot i Swedbanks valberedning. Ny ledamot till valberedningen kommer utses i god tid innan valberedningens arbete inför bolagsstämman 2021 påbörjas.

Alecta är förvaltare av tjänstepension sedan 1917. Vårt uppdrag är att ge kollektivavtalade tjänstepensioner så stort värde som möjligt för både våra företags- och privatkunder. Det gör vi genom god avkastning, bra kundservice och låga kostnader. Vi förvaltar cirka 950 miljarder kronor åt våra ägare som är 2,6 miljoner privatkunder och 35 000 företagskunder.