Ali Esbati besöker Ängelholm

Ali Esbati, riksdagsledamot och Vänsterpartiets ekonomisk-politiska talesperson, kommer den 24/8 till valstugan på Stortorget för att möta Ängelholmsborna och prata politik.

Innan besöket på torget deltar Ali på Demokrativeckan på Munka folkhögskola i Munka Ljungby.

Även förstanamnen på kommunlistan, Susanne Sandström och Oscar Funes Galindo, finns på plats på Stortorget för att besvara väljarnas frågor kring den lokala politiken. Ali finns i valstugan från 14.20.

Välkomna!

Stora satsningar på arbetsmiljön, billigare kollektivtrafik och sjukvård fri från vinstjakt på agendan när Vänsterpartiets regionpolitiker träffade väljare i Ystad inför valet4.9.2022 12:30:00 CEST | Pressmeddelande

På lördagen den 3 september, en vecka innan val arrangerade Vänsterpartiet i Ystad en valdag ”Ett Ystad för alla”. Solen sken, hoppborgen lockade barnen och på scen varvades musik med politiska samtal från kommun, riksdag och regionpolitik. På plats var bland annat Vänsterpartiets toppkandidater till regionfullmäktige och Vänsterpartiets regionråd Sara Svensson för att lyfta Vänsterpartiets politik för sjukvården och kollektivtrafiken inför valet den 11 september.