Ali Esbati besöker Helsingborg, Malmö och Lund

Med fem dagar kvar till valet besöker Vänsterpartiets ekonomiskpolitiska talesperson tre skånska städer för att träffa väljare, besöka verksamheter och debattera ekonomisk politik!

Dagen inleds i Helsingborg där Ali träffar väjare i valstugan på Stortorget 12.00-13.00.

I Malmö gör han ett verksamhetsbesök på Arbetsförmedlingen och träffar sedan väljare i valstugan på Gustaf Adolfs Torg 16.00.

På kvällen hålls ett öppet samtal och debatt på Spisen i Lund där Ali möter Andreas Berg, docent i nationalekonomi och liberal samhällsdebattör.

För kontakt under dagen:

• Lisa Claesson, 0704-990903

Stora satsningar på arbetsmiljön, billigare kollektivtrafik och sjukvård fri från vinstjakt på agendan när Vänsterpartiets regionpolitiker träffade väljare i Ystad inför valet4.9.2022 12:30:00 CEST | Pressmeddelande

På lördagen den 3 september, en vecka innan val arrangerade Vänsterpartiet i Ystad en valdag ”Ett Ystad för alla”. Solen sken, hoppborgen lockade barnen och på scen varvades musik med politiska samtal från kommun, riksdag och regionpolitik. På plats var bland annat Vänsterpartiets toppkandidater till regionfullmäktige och Vänsterpartiets regionråd Sara Svensson för att lyfta Vänsterpartiets politik för sjukvården och kollektivtrafiken inför valet den 11 september.