All-New Lane Change Assistance, Blind Spot Detection Technology for UK and EU Fiat Ducato, Citroen Relay and Peugeot Boxer Vehicles

Clearwater, May 08, 2018 (GLOBE NEWSWIRE) -- With tens of thousands of commercial vehicles having poor visibility, still on UK and European roads, blind spots remain one of the leading causes of preventable collisions on the continent. As a result, the European Commission is taking steps to improve EU safety regulations. EchoMaster is introducing a simple, easy-to-use aftermarket blind spot detection system for 2014-2018 Fiat Ducato, Citroen Relay and Peugeot Boxer.

EchoMaster provides additional visibility opportunities to larger vehicles to help alleviate the amount of accidents that are caused by blind spot-related incidents every year, leading to thousands of injuries and deaths.

The latest in EchoMaster's line of advanced aftermarket safety technologies is the most comprehensive integrated blind spot detection and lane change assistance system, and is available for vehicles equipped with 5" factory screens.

FCTP-1402EU/UK (for left and right-hand drive vehicles)

Built to integrate seamlessly into a vehicle's OE appearance, this kit provides extra functionality, without added complication.

The camera solutions effectively assist in safe lane changes and eliminate blind spots, protecting your vehicle, passengers, and other assets from potential liabilities, without adding bulk to the vehicle's exterior.

The primary technology used in this system is EchoMaster's side blind spot and lane change assist system featuring perfect camera alignment, without the need for calibration as a result of mirror cap camera integration. The proprietary designed mirror cap inserts with integrated cameras are responsive to driver behavior; the camera view is triggered using the turn signals, giving the driver a clear view to assist when changing lanes. The kits include everything needed for a plug-and-play installation.

For more information regarding European Integrated Safety Solutions, contact your EchoMaster sales representative. If you are interested in becoming an Authorized EchoMaster dealer, visit our contact page to reach AAMP Global

About AAMP Global:

Established in 1987, owned by Audax Private Equity, and headquartered in Clearwater, Florida, AAMP Global restlessly pursues innovative ways to enhance what moves you.   Global manufacturer of mobile aftermarket technology for consumer and commercial vehicles; developing safety solutions under EchoMaster, smartphone connectivity under iSimple, high performance audio enhancement under Stinger and Phoenix Gold, and OEM integration solutions under Autoleads and PAC.  AAMP enables you to define your drive, one vehicle at a time, anywhere in the world.

Phyliss Robins
EchoMaster
800-477-2267
probins@aampglobal.com

Source: EchoMaster via Globenewswire

About GlobeNewswire

Subscribe to releases from GlobeNewswire

Subscribe to all the latest releases from GlobeNewswire by registering your e-mail address below. You can unsubscribe at any time.

Latest releases from GlobeNewswire

Inbjudan – SEB:s resultat för det andra kvartalet 20201.7.2020 14:19:00 CESTPressmeddelande

Onsdagen den 15 juli, cirka klockan 07.00, offentliggörs SEB:s resultat för det andra kvartalet 2020. Dessutom kommer presentationsmaterial och ”Fact Book” att finnas tillgängliga på sebgroup.com/sv/ir. I samband med kommunikén inbjuds till följande informationstillfälle. Givet rådande omständigheter arrangeras resultatpresentationen i form av en telefonkonferens. Telefonkonferens Tid: 09.30 Johan Torgeby, Verkställande direktör och koncernchef, och Masih Yazdi, Ekonomi- och finansdirektör, presenterar och kommenterar resultatet. Därefter blir det tillfälle att ställa frågor till Johan Torgeby, Masih Yazdi och Christoffer Geijer, chef för Investor Relations. Media kan följa presentationen i direktsändning på sebgroup.com/sv/ir, där den också kommer att finnas tillgänglig i efterhand. Presentationen hålls på engelska. Analytiker som vill delta kan ringa 08-506 921 85, och ange konferens-id: 6967887, minst 10 minuter innan konferensen börjar. För media finns det möjlighet att boka telefo

DEN PARTIELLA DELNINGEN AV METSO OCH SOLIDIUMS AVYTTRING AV NELES AKTIER TILL VALMET HAR FULLBORDATS1.7.2020 13:04:23 CESTPressmeddelande