Allbright och Unionen delar ut pris på Di Business 50/50 den 15 oktober

Under Dagens industris konferens Di Business 50 / 50 kommer vi tillsammans med Unionen och Albright hylla pristagare som visat vägen mot ett mer jämställt näringsliv.

Under Dagens industris konferens Di Business 50 / 50 kommer vi tillsamman med Unionen och Albright hylla pristagare som visat vägen mot ett mer jämställt näringsliv.

Allbrightpriset delas ut varje år till det börsbolag som uppvisar bäst resultat och som arbetar mest seriöst med jämställdhet och mångfald. Juryn består av näringslivsprofiler med spetskompetens inom frågor rörande jämställdhet, mångfald och inkludering. Allbright är en partipolitiskt obunden och icke-vinstdrivande stiftelse som arbetar för jämställdhet och diversifiering på ledande positioner inom näringslivet.

Guldnappen är Unionens jämställdhetspris, som har delats ut sedan 2003. Priset går till en arbetsplats som på ett proaktivt sätt arbetar för ett föräldravänligt arbetsliv. En arbetsplats där småbarnsföräldrar har samma möjlighet att höja sin lön, göra karriär och kompetensutveckla sig som andra. Där graviditet och föräldraledighet välkomnas som något positivt.

Den 15 oktober bjuder vi in till mötesplatsen Di Business 50/50 för att diskutera vad som krävs av dagens ledare för att öka takten mot ett mer balanserat näringsliv där all kunskap och kompetens tillvaratas på bästa sätt. Vi samlar några av näringslivets främsta ledare och experter för att ta reda på hur inkludering och jämställdhet leder till ökad lönsamhet, konkurrenskraft och innovationsförmåga.

Eventet presenteras helt digitalt och är kostnadsfritt via vår digitala plattform. Antalet platser är begränsat så anmäl ditt intresse av att delta i förväg. Eventet sänds även live via DiTV men du som deltar via plattformen kan interagera med talare, delta i rundabordssamtal och ta del av exklusivt förinspelat videomaterial.

Di Business 50 / 50 är en del av Di Jämställt Näringsliv där vi bevakar jämställdheten inom börsbolag och övrigt näringsliv för att bland annat synliggöra kvinnor i ledande positioner. Grunden för detta arbete är vår övertygelse om att jämställda företag leder till bättre lönsamhet och ett mer hållbart och mänskligt arbetsliv.

Felicia Fazzi
felicia.fazzi@di.se