Aller media och Aftonbladet stärker strategisk allians – Aller Brand Studios tar över produktionen av Klick!

Aller media och Aftonbladet stärker sitt strategiska samarbete kring produktionen av Aftonbladets tryckta magasin. Från och med början av 2019 kommer magasinet Klick! att produceras av Aller Brand Studios. Klick! kommer precis som tidigare att ges ut under Aftonbladets varumärke.

Klick!

I våras tog Aller Brand Studios, ett helägt dotterbolag till Aller media, över produktionen av Aftonbladets helgmagasin Söndag. Samarbetet bygger på Aftonbladets och Aller medias respektive styrkor och visade sig framgångsrikt från start. Nu stärks samarbetet ytterligare när Aller Brand Studios i nära samarbete med Hänt-gruppen hos Aller media också tar över produktionen av magasinet Klick!

– I samarbetet med Aftonbladet drar vi nytta av Aller medias spetskompetens att producera högkvalitativt livsstilsinnehåll med kunden i fokus. Hänt-gruppens starka kapacitet inom nöje och kändis ger möjlighet till att fortsätta utveckla Klick!, säger Anders Rask, strategiansvarig vid Aller media.

Samarbetet med Aller media är en del av Aftonbladets långsiktiga strategi, att minska produktionen av antalet periodiska magasin som görs av Aftonbladets redaktion och genom det flytta resurser från print till digitala kanaler.

– Klick! är en viktig produkt för Aftonbladet och ett magasin som är väldigt uppskattat av sina läsare. Genom det här samarbetet säkrar vi Klicks! framtida utgivning, säger Erika Scott, magasinschef på Aftonbladet.

De medarbetare som berörs kommer att få andra arbetsuppgifter.

Sedan tidigare produceras Aftonbladet TV av TT. Kryss & Quiz och KryssExtra görs av Bulls.

Erika Scott, magasinschef, Aftonbladet. Telefon: 0722-415454. E-post: erika.scott@aftonbladet.se.
Anders Rask, strategiansvarig Aller media. Telefon: 08-57 80 10 00. E-post: anders.rask@aller.com.

Klick!
Klick!-omslag.
Erika Scott, magasinschef, Aftonbladet.
Anders Rask, strategiansvarig, Aller media

Abonnera på våra pressmeddelanden.

Let´s deal utmanar restaurangernas traditionella bokningstjänster10.12.2018 12:10Pressmeddelande

Let´s deal, ledande aktör på den svenska marknaden för lokala erbjudanden, investerar nu i ett nytt område för att bli ledande även inom restaurangbokning. Målet är att kunna erbjuda Sveriges bästa deals på restaurangbesök. Satsningen sker genom ett samarbete med Caspeco, som står bakom besöksnäringens främsta affärssystem, med 500 restauranger. Let’s deal blir därmed också en av de starkaste bokningsplatserna för både restauranger och deras gäster.

Kristin Skogen Lund tar över som ny koncernchef i Schibsted3.12.2018 09:56Pressmeddelande

I dag tar Kristin Skogen Lund formellt över styret av den globala mediekoncernen Schibsted, med digitala varumärken inom media, marknadsplatser och tillväxtbolag. – Schibsted är djupt förankrat i människors dagliga liv i Norden och får en allt viktigare roll i vårt samhälle. Att skapa ett ledande digitalt ”powerhouse”, i en av världens mest framåtlutade teknikregioner, kommer att vara en utmaning, men det är något jag är övertygad om att vi kan lyckas med, säger hon i en kommentar.