Schibsted

Aller media och Aftonbladet stärker strategisk allians – Aller Brand Studios tar över produktionen av Klick!

Dela
Aller media och Aftonbladet stärker sitt strategiska samarbete kring produktionen av Aftonbladets tryckta magasin. Från och med början av 2019 kommer magasinet Klick! att produceras av Aller Brand Studios. Klick! kommer precis som tidigare att ges ut under Aftonbladets varumärke.
Klick!
Klick!

I våras tog Aller Brand Studios, ett helägt dotterbolag till Aller media, över produktionen av Aftonbladets helgmagasin Söndag. Samarbetet bygger på Aftonbladets och Aller medias respektive styrkor och visade sig framgångsrikt från start. Nu stärks samarbetet ytterligare när Aller Brand Studios i nära samarbete med Hänt-gruppen hos Aller media också tar över produktionen av magasinet Klick!

– I samarbetet med Aftonbladet drar vi nytta av Aller medias spetskompetens att producera högkvalitativt livsstilsinnehåll med kunden i fokus. Hänt-gruppens starka kapacitet inom nöje och kändis ger möjlighet till att fortsätta utveckla Klick!, säger Anders Rask, strategiansvarig vid Aller media.

Samarbetet med Aller media är en del av Aftonbladets långsiktiga strategi, att minska produktionen av antalet periodiska magasin som görs av Aftonbladets redaktion och genom det flytta resurser från print till digitala kanaler.

– Klick! är en viktig produkt för Aftonbladet och ett magasin som är väldigt uppskattat av sina läsare. Genom det här samarbetet säkrar vi Klicks! framtida utgivning, säger Erika Scott, magasinschef på Aftonbladet.

De medarbetare som berörs kommer att få andra arbetsuppgifter.

Sedan tidigare produceras Aftonbladet TV av TT. Kryss & Quiz och KryssExtra görs av Bulls.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Erika Scott, magasinschef, Aftonbladet. Telefon: 0722-415454. E-post: erika.scott@aftonbladet.se.
Anders Rask, strategiansvarig Aller media. Telefon: 08-57 80 10 00. E-post: anders.rask@aller.com.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Klick!
Klick!
Ladda ned bild
Klick!-omslag.
Klick!-omslag.
Ladda ned bild
Erika Scott, magasinschef, Aftonbladet.
Erika Scott, magasinschef, Aftonbladet.
Ladda ned bild
Anders Rask, strategiansvarig, Aller media
Anders Rask, strategiansvarig, Aller media
Ladda ned bild

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande

Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.

Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande

Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye