Aller media och Aftonbladet stärker strategisk allians – Aller Brand Studios tar över produktionen av Klick!
I våras tog Aller Brand Studios, ett helägt dotterbolag till Aller media, över produktionen av Aftonbladets helgmagasin Söndag. Samarbetet bygger på Aftonbladets och Aller medias respektive styrkor och visade sig framgångsrikt från start. Nu stärks samarbetet ytterligare när Aller Brand Studios i nära samarbete med Hänt-gruppen hos Aller media också tar över produktionen av magasinet Klick!
– I samarbetet med Aftonbladet drar vi nytta av Aller medias spetskompetens att producera högkvalitativt livsstilsinnehåll med kunden i fokus. Hänt-gruppens starka kapacitet inom nöje och kändis ger möjlighet till att fortsätta utveckla Klick!, säger Anders Rask, strategiansvarig vid Aller media.
Samarbetet med Aller media är en del av Aftonbladets långsiktiga strategi, att minska produktionen av antalet periodiska magasin som görs av Aftonbladets redaktion och genom det flytta resurser från print till digitala kanaler.
– Klick! är en viktig produkt för Aftonbladet och ett magasin som är väldigt uppskattat av sina läsare. Genom det här samarbetet säkrar vi Klicks! framtida utgivning, säger Erika Scott, magasinschef på Aftonbladet.
De medarbetare som berörs kommer att få andra arbetsuppgifter.
Sedan tidigare produceras Aftonbladet TV av TT. Kryss & Quiz och KryssExtra görs av Bulls.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Erika Scott, magasinschef, Aftonbladet. Telefon: 0722-415454. E-post: erika.scott@aftonbladet.se.
Anders Rask, strategiansvarig Aller media. Telefon: 08-57 80 10 00. E-post: anders.rask@aller.com.
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Om
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Sportbladet Allsvenskan – filmad podd ska ta allsvensk fotboll till ny nivå25.3.2024 07:01:00 CET | Pressmeddelande
Strax innan allsvenskan drar igång lanserar Aftonbladet en filmad podd för att ta fotbollspublikens mest älskade serie till en ny nivå. Tre gånger i veckan samlas Sportbladets profiler för att tillsammans med väntade och oväntade gäster ge tittarna – och lyssnarna – en helt ny upplevelse av svensk fotboll.
Schibsted och Stiftelsen Tinius tecknar slutligt avtal om försäljningen av nyhetsverksamheter22.3.2024 08:10:05 CET | Pressmeddelande
Schibsted ASA tillkännagav idag att de har tecknat ett slutligt avtal om försäljning av sina nyhetsverksamheter till Stiftelsen Tinius genom Blommenholm Industrier AS. Avtalet är en viktig milstolpe i ombildningen av dagens Schibsted till två mer fokuserade bolag: ett mediebolag helt ägt av Stiftelsen Tinius och ett börsnoterat marknadsplatsbolag.
Godare är årets annonsaffär – och SvD tar hem dubbla poddpriser21.3.2024 16:04:30 CET | Pressmeddelande
Aftonbladet och Svenska Dagbladet dominerade Årets Dagstidning-galan. Fyra av nio priser gick till Schibsteds svenska mediehus. SvD tog bland annat hem titeln Årets Redaktion och Aftonbladets satsning på mat, Godare, blev Årets Annonsaffär. ”Att skapa genomtänkta lösningar där många kanaler används på ett sammansvetsat sätt skapar stora möjligheter”, konstaterar juryn för annonsaffären i sin motivering.
Erik Hedtjärn ny redaktionschef på SvD13.3.2024 12:30:22 CET | Pressmeddelande
Erik Hedtjärn blir ny redaktionschef på Svenska Dagbladet, ett uppdrag han delar med Daniel Kederstedt. ”SvD är den bästa platsen att vara på för journalister som vill hitta på nya smarta sätt att göra kvalitetsjournalistik och utveckla nyhetsjournalistiken”, säger Erik Hedtjärn.
Lotta Folcker ny publisher på Aftonbladet12.3.2024 10:02:04 CET | Pressmeddelande
Lotta Folcker blir ny publisher och ansvarig utgivare på Aftonbladet. ”I Lotta Folcker får Aftonbladet en god ledare med gedigen erfarenhet från både nyheter och sport. Hon bidrar med stark kompetens inom video samt digital affär och utveckling. Det är bra för Aftonbladet, men också väldigt värdefull när vi ska bygga en ny stark mediekoncern i Norden”, säger Siv Juvik Tveitnes, koncerndirektör i Schibsted News Media.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum