Allsång på Skansen 2019 – sommarens artister

Allsång på Skansen har varit sommarens höjdpunkt på Skansen sedan 1935. I år firar programmet dessutom 40-årsjubileum i tv-rutan med premiär tisdag 25 juni kl 20.00 i SVT1 och SVT Play. Programledare, för fjärde året i rad, är Sanna Nielsen och en hel rad artister kommer att besöka henne på Skansens Sollidenscen i sommar. Nedan är sommarens artister.

Allsång på Skansen 2019 artister

Miriam Bryant

Oscar Stembridge

Philip Jalmelid – med ensemble från musikalen Så som i Himelen

Miriam Bryant får Allsångsscenen är din-timmen, direkt efter ordinarie sändning. Sedan debuten 2012 har Miriam Bryant klättrat med raketfart på den Svenska pophimlen, med en rad låtar som redan hunnit bli moderna klassiker. Miriam Bryant har även hunnit med flera besök på Allsång på Skansen genom åren och bjuder första tisdagen I augusti på en times direktsänd livemusik med höjdpunkter från karriären och spännande gäster.

Program 8, tisdag 13 augusti

Gammal

Norlie & KKV

Med plats för reservationer och ändringar.

Temadagar om Östersjön på Skansen - träffa Östersjöexperter 26 - 29 september19.9.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Hur vet vi hur Östersjön mår och varför? Experter och forskare från Sveriges lantbruksuniversitet och Stockholms universitet finns på Baltic Sea Science Center på temadagar den 26 - 29 september som riktar sig både till skola och allmänhet. De kommer bland annat att berätta om: Hur gammal är en fisk och varför en fisk ser ut som den gör? Hur kan vi få reda på mer om livet nere på botten? Vad finns i en vattendroppe? Vad växer under ytan? Hur mår Östersjön och varför?

Yvonne Nordlind ny marknads- och kommunikationschef på Skansen11.9.2019 07:00:00 CESTPressmeddelande

Yvonne Nordlind har tillträtt som ny chef för Marknads- och kommunikationsavdelningen på Skansen och ingår i Skansens ledningsgrupp. Yvonne kommer närmast från Barncancerfonden och har lång erfarenhet som kommunikations- och marknadschef från både ideell sektor och internationella storföretag. Som Skansens marknads- och kommunikationschef kommer Yvonne att leda marknadsteamet och fortsätta stärka Skansen som ett friluftsmuseum i världsklass.