Allsång på Skansen 2019 – sommarens artister

Allsång på Skansen har varit sommarens höjdpunkt på Skansen sedan 1935. I år firar programmet dessutom 40-årsjubileum i tv-rutan med premiär tisdag 25 juni kl 20.00 i SVT1 och SVT Play. Programledare, för fjärde året i rad, är Sanna Nielsen och en hel rad artister kommer att besöka henne på Skansens Sollidenscen i sommar. Nedan är sommarens artister.

Allsång på Skansen 2019 artister

Miriam Bryant

Oscar Stembridge

Philip Jalmelid – med ensemble från musikalen Så som i Himelen

Miriam Bryant får Allsångsscenen är din-timmen, direkt efter ordinarie sändning. Sedan debuten 2012 har Miriam Bryant klättrat med raketfart på den Svenska pophimlen, med en rad låtar som redan hunnit bli moderna klassiker. Miriam Bryant har även hunnit med flera besök på Allsång på Skansen genom åren och bjuder första tisdagen I augusti på en times direktsänd livemusik med höjdpunkter från karriären och spännande gäster.

Program 8, tisdag 13 augusti

Gammal

Norlie & KKV

Med plats för reservationer och ändringar.

Pressinbjudan: Kyrkhultstugan återinvigs 24 maj15.5.2019 08:48:11 CESTPressmeddelande

Kyrkhultstugan var en av de första stugorna som Skansens grundare Artur Hazelius lät flytta och återuppföra på Skansen. Under de senaste åren har stugan stått stängd på grund av renoveringsbehov och det var inte helt självklart vad som skulle kunna göras med den. Då fick Skansen kontakt med industrimannen Rune Andersson och med hembygdsföreningen i Kyrkhult, och ett helt nytt projekt tog fart - museet om museet!