Allsång på Skansen 7 juli med extrakonserten Allsångsscenen är din

I den sjunde omgången av Allsång på Skansen kommer Petter, Molly Sandén, Lena Philipsson och Bo Kaspers Orkester som också har sommarens extrakonsert Allsångsscenen är din. I publiken återfinns också Anita Hegerland, känd från 70-talet med "Mitt sommarlov" som gick in på Svensktoppen och låg i elva veckor.

Bo Kaspers Orkester och Sanna Nielsen. Foto: Jan Danielsson, SVT

Petter
I år är det 20 år sedan Petter släppte sitt debutalbum "Mitt sjätte sinne". Det har blivit ett antal skivor, föreläsningar och böcker sen dess. Nu är han med i Allsång på Skansen innan han ger sig ut på turné 22 augusti.

Molly Sandén
Molly är aktuell med nya albumet ”Större” och i sommar turnerar hon med bland andra Zara Larsson, Sarah Klang, Julia Adams, Anna Ternheim och Icona Pop i paketet Queens of pop.

Lena Philipsson
I november förra året genomförde Lena Philipsson sin föreställning av "Jag är ingen älskling" och nu är hon på väg ut på sommarturné i Sverige.

Bo Kaspers Orkester
Orkestern har spelat på Cirkus i Stockholm hela våren och i höst turnerar de land och rike runt med Allt ljus på oss. Nu är de gäster på Sollidenscenen och tar över helt med Allsångsscenen är din kl 21

Allsångskvällar
Allsångskvällarna startar kl 19.30 och SVT börjar sända direkt från Sollidenscenen kl 20.00. Under större delen av dagen pågår repetitioner och vid 17-tiden startar generalrepetitionerna.

Pressackreditering via SVT
SVT har hand om pressackrediteringar till Allsång på Skansen. Ansökan om ackreditering sker genom att skicka ett mail med media (tidning/blogg/dylikt)  namn, telefonnummer och mailadress till de personer som man önskar ha på plats för bevakning av veckans Allsång på Skansen till Cecilia Felix Caballero senast måndag kl. 11.00 inför tisdagens program. All information som behövs inför programmet kommer tillsammans med ackrediteringsbekräftelsen på måndag eftermiddag. Observera att antalet platser är begränsade. Frilansande journalister och fotografer måste ackrediteras av sina uppdragsgivare.

Trafik och parkering
Djurgården stängs av för trafik under allsångstisdagar 17.00 - 20.00. Det finns inte heller parkeringsplatser på Skansen så kommunala transportmedel, cykel, färja eller spårvagn rekommenderas.

Bo Kaspers Orkester och Sanna Nielsen. Foto: Jan Danielsson, SVT
Molly Sandén. Foto: Jan Danielsson, SVT