Allt fler upptäcker Ras al Khaimah

45 minuters bilresa från glamorösa Dubai ligger Ras Al Khaimah – ett av de sju emirat som bildar Förenade Arabemiraten. Även om det är mindre känt än de andra emiraten, erbjuder Ras Al Khaimah fantastiska attraktioner i Förenade Arabemiraten. Hos Ving har intresset för resmålet ökat med 300 procent i bokningsingång inför 2018.

Hotell smartline Ras Al Khaimah Beach Resort

Ras Al Khaimah är ett prisvärt alternativ till Dubai, samtidigt som man har närheten till Dubais många sevärdheter. Kantat med fina stränder och turkost vatten, är resmålet som gjort för segling, snorkling, vindsurfing och mycket mer. Frodiga mangroveträsk och laguner står i kontrast med terrakottaöken och klippiga berg, medan All Inclusive-hotell erbjuder familjevänliga aktiviteter och lyxiga spa-upplevelser.

Det finns massor att uppleva utöver sol och bad i Ras Al Khaimah, både för barn och vuxna resenärer som vill prova på äventyrliga eller lite lugnare aktiviteter, dessutom är det inte långt till Dubai om man vill besöka några av världens mest spektakulära sevärdheter, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Här är några exempel på aktiviteter:

Jazirah Aviation Club: Se Ras Al Khaimahs vackra kustremsa från ovan ombord på ett toppmodernt hängflyg.
RAK TRACK: Prova på livet som racerförare på Ras Al Khaimahs främsta go-cart bana. Öppet alla dagar i veckan.
Vattensport: Prova parasailing, snorkling, wakeboard och segling.
Iceland Water Park: Erbjuder världens högsta konstgjorda vattenfall, samt en rad vattenrutschkanor och attraktioner.
Old Kuwaiti Souq: Ta del av vardagslivet i Ras Al Khaimah och handla handgjorda souvenirer, kläder och lokala delikatesser.
National Museum: I ett gammalt fort från 1800-talet, som en gång tillhörde den tidigare styrande Qawasim-familjen, hittar du Ras Al Khaimahs nationalmusem.
Afternoon Tea på Waldorf Astoria: Välja mellan över 150 tesorter i Waldorf Astorias eleganta te-lounge.

Resa och boende
Flyget går till Dubai, därefter är det ca 10 mil till Ras Al Khaimah. Vill man ha ett prisvärt boende, rekommenderas nyrenoverade och familjevänliga smartline Ras Al Khaimah Beach Resort(VVV+), ett all Inclusive-hotell direkt på stranden. Här finns ett stort poolområde, spa, gym och flera restauranger och barer. Ving erbjuder ytterligare sex hotell i Ras Al Khaimah i olika kategorier.

Prisexempel: Avresa från Arlanda, 1/12, 2017 till Dubai, boende med del i dubbelrum cabana med all inclusive på smartline Ras Al Khaimah Beach Resort i 1 vecka. Från 6 312 kr/per person.

Foto Ving:
smartline Ras Al Khaimah Beach Resort.

För ytterligare information, kontakta:
Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel. 0709-513 075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.

Vings Pressjour

Vid akuta ärenden utanför kontorstid. Endast för journalister.

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.

Nyhet! Ving och Thomas Cook Group storsatsar på koncepthotell 201931.10.2018 11:23Pressmeddelande

Thomas Cook Group, där Ving ingår, fortsätter satsningen på skräddarsydda hotellkoncept och lanserar 20 nya koncepthotell under 2019 i Spanien, Grekland, Cypern och Turkiet. Ving kommer i ett första skede att erbjuda sex av dessa nya hotell, däribland ett familjevänligt Casa Cook på Kreta samt tre hotell inom ramen för det nya konceptet Cook’s Club. Det planeras även för ytterligare lanseringar inom kort.