Allt fler vill bo med egen pool - 5 av 10 rum med poolaccess redan bokade till sommaren

Att kliva direkt ner i poolen från den egna terrassen är en lyx som allt fler unnar sig på semestern. Antal rum med poolaccess ökar stadigt hos Ving och under 2018 erbjuds det på inte mindre än 80 hotell vilket är en ökning med 20 hotell sedan 2016.

OBC Cypern. Fotograf: Mathias Nero

- När vi idag utvecklar och bygger våra egna hotellkoncept finns allt som oftast rumsalternativ med egen pool med i kravspecifikationen. För många är det den ultimata lyxen att ha tillgång till pool från hotellterrassen och vi ser att dessa rumskategorier snabbt bokas upp. Vi är inne i mitten av januari och redan nu är hälften av dessa rum uppbokade till sommaren, på vissa hotell är till och med 8 av 10 slutsålda, säger Anna Hagberg, tf. informationschef Ving.

Ving har idag ett 80-tal hotell i sitt program med Swim Out, rum med direkt poolaccess. Vissa rum har en alldeles egen pool medan andra delar poolen med grannarna. Gemensamt är att man kan kliva direkt ner i poolen från sin terrass.

- Tidigare var det endast lyxhotell som erbjöd den här möjligheten men idag är det tillgängligt för betydligt fler hotellgäster. Det finns idag rum med poolaccess i de flesta hotellkategorier, från 3-vingade upp till 5-vingade lyxhotell på en mängd resmål världen över, fortsätter Anna Hagberg.

Vi hänger mer på rummet
Under året öppnar Ving två vuxenhotell med Swim Out-rum, Sunprime Pearl Beach på Kos samt Sunprime Tamala Beach i Gambia. På Vings familjekoncept, Sunwing Family Resorts samt O.B.C. by Sunwing har det också gjorts en satsning på större terrasser med loungemöbler och poolaccess där familjer umgås och gärna hänger med varandra.

Under 2016 och 2017 lanserades det bohemchica hotellkonceptet Casa Cook med två hotell på Rhodos respektive Kos. Alla rum på Rhodos har lyxiga lounger med poolaccess, medan det på Kos ingår i vissa av rummen. Med egen poolaccess blir den egna terrassen den naturliga platsen för sol- och badhäng för många hotellgäster.

Läs mer om våra Swim Out-hotell här.

Prisexempel: Avresa 20/8, 2018 från Arlanda till Cypern. Boende i en vecka på Ocean Beach Club – Cypern med del i enrumssvit COMPACT SUITE, terrass mot poolområdet med access till privat, delad pool. Från 32 998 kr.

För ytterligare information och högupplösta bilder, kontakta: Anna Hagberg, tf informationschef Ving, tel 0709-51 31 58, anna.hagberg@ving.se

Foton: Ocean Beach Club Cypern, fotograf Mathias Nero, Casa Cook Kos, fotograf Georg Roske.

Premiär för show med Vings maskotar Lollo och Bernie!15.11.2018 12:29Pressmeddelande

Vings populära maskotar Lollo & Bernie har över 30 miljoner visningar på YouTube med sin dansfilm och många är de familjer som mött de kramgoa vännerna på Vings familjehotell. Nu kan Ving för första gången även stolt presentera en egen föreställning med barnens favoriter. Showen med Lollo & Bernie har premiär i helgen, 17-18 november, på Intiman i Stockholm. Den sätts även upp på Lisebergsteatern i Göteborg, 19-20 januari 2019.