Allt från maratonlöpare till veganchoklad, se hela programmet för Vegovision i Göteborg

Helgen den 1-2 april går Djurens Rätts mässa Vegovision av stapeln. I Folkets hus på Järntorget kommer det bjudas på allt det senaste inom vegovärlden. En av mässans stora namn är Fiona Oakes, maratonlöparen med tre världsrekord i ryggen!

Att vara elitidrottare och vegan är något som blivit allt vanligare. Fiona Oakes är dock ingen rookie i vegansvängen. Den brittiska maratonlöparen blev vegan som 6-åring och har över 50 maraton och inte mindre än tre världsrekord bakom sig.

– Träning och veganism är en kombination som allt fler intresserar sig för men programmet för Vegovision är också väldigt brett. Vi kommer att bjuda på allt ifrån föredrag om chokladpraliner till hur du skapar en djurvänlig garderob och hur det är att vara vegoförälder, det kommer att finnas något för alla, säger Sofia Säljö.

Bland utställarna hittar vi en bredd av både gamla och nya aktörer. Som besökare kan du se fram emot bland andra the Body Shop, Green Laces, och nykomlingarna Happy Vegan, Göteborgs nya helt veganska livsmedelsbutik. Det blir också mat från bland andra Vegan Soul Train. För de minsta besökarna finns också ett helt eget rum för barnen där Rädda Djuren-klubben pysslar, leker och har sagostund.

Vegovision anordnades för första gången i Umeå 2008 och har växt för varje år som gått.Under 2017 anordnas mässan på tre platser i Sverige; Göteborg, Umeå och Stockholm. Först ut i år är mässan i Göteborg nästa helg.

– Vi räknar med att det kommer omkring 4000 besökare under helgen i Göteborg, intresset för vego och för djurvänliga produkter är rekordstort, säger Sofia Säljö, projektledare för Vegovision.

Presslista
Vill du besöka mässan som journalist? Maila press@djurensratt.se

Välkommen att besöka Vegovision i Göteborg

Lördag 1 april kl. 10.00 -18.00
Söndag 2 april kl. 10.00 -17.00

Folkets hus
Olof Palmes plats 3 (vid Järntorget)

Inträde
100 kr. Medlemmar i Djurens Rätt och barn upp till och med 13 år går in gratis.

Sponsorer
The Body shop, Ahlström Factory, Green Laces, Loving Earth, Planti,VEGO och Vegourmet.

Djurens Rätt är Sveriges största djurrätts- och djurskyddsorganisation med mer än 40 000 medlemmar. Vi är partipolitiskt obundna och arbetar för ett en värld där djur respekteras som kännande individer med rätt till sina egna liv. Djurens Rätt är beroende av frivilligt stöd för att kunna hjälpa djuren. Det är alla medlemmar och gåvogivare som är Djurens Rätt.

Skriv in din e-postadress så får du ett mejl när vi har något nytt att berätta.

60 000 uppmanar Jordbruksverket att dra tillbaka förslag om smågrisar18.10.2017 07:30Pressmeddelande

Idag klockan 14.00 besöker Djurens Rätt tillsammans med en rad andra djurrätts- och djurskyddsorganisationer Jordbruksverket med en namnlista på närmare 60 000 namn. Syftet med mötet och med namninsamlingen är att försöka stoppa ett förslag till nya och ändrade djurskyddsföreskrifter som bland annat innehåller ett förslag om att smågrisar skall få tas tidigare från sin mamma.