Allvarlig arbetsplatsolycka i Sulå utanför Sundsvall

Under torsdagen inträffade en arbetsplatsolycka i samband med röjning efter den gångna helgens storm. En person, anställd hos vår entreprenör, är allvarligt men inte livshotande skadad och under natten förd till Universitetssjukhuset i Uppsala för operation. Händelsen är anmäld till Arbetsmiljöverket.

- Olyckan kommer naturligtvis att utredas grundligt av Arbetsmiljöverket, entreprenören och av oss. Men just nu går våra tankar till den skadade och hans familj, säger Johan Aspegren, kommunikationschef på E.ON.

För ytterligare information, kontakta Johan Aspegren, kommunikationschef E.ON Elnät, telefon 070 655 58 75.

E.ONs pressjour 040-25554024-timmarsservice för dig som är journalist. Telnr på denna sida är endast avsedda för journalister.Övriga hänvisas till Kundservice tel 020-222424 eller Felanmälan tel 020-880022.