Almega kommenterar förslag om att stoppa etablering av nya friskolor

Med anledning av att Socialdemokraternas förslag om att gå till val på att stoppa nyetablering av nya friskolor kommentera Almega.

- SKL säger i sin senaste ekonomirapport att Sverige behöver öka det totala skolbeståndet med mer än 10 procent på bara två och ett halvt år, det motsvarar nybyggnation av över 1000 skolor och förskolor. Att i det läget föreslå ett förbud mot nyetablering av friskolor visar dels att det är valrörelse, dels att Socialdemokraterna är redo att offra behovet av skolplatser för plakatpolitik, säger Andreas Åström chef för Påverkan och Kommunikation på Almega

Är du journalist och vill komma i kontakt med någon inom Almega - ring gärna vår pressjour på tel: 08-7627040

Almega erbjuder 200 jobb under Järvaveckan12.6.2019 08:00:00 CESTPressmeddelande

Kompetenskrisen utmanar tjänstesektorn. Företagen hittar inte personal att anställa. Bara med hjälp av en bättre fungerande integration kan fler nyanlända och utrikes födda få jobb. För att rekrytera nya medarbetare och förbättra integrationen kommer medlemsföretag från Kompetensföretagen, Almega Serviceföretagen och Fastighetsarbetsgivarna att närvara under Järvaveckan och erbjuda totalt 200 jobb.

Almega på Järvaveckan: Så får ännu fler Järvabor jobb11.6.2019 09:15:00 CESTPressinbjudan

Kompetenskrisen utmanar den privata tjänstesektorn. Företagen hittar inte personal att anställa. Bara med hjälp av en bättre fungerande integration kan fler nyanlända och utrikes födda få jobb. Almega deltar på Järvaveckan för att visa att privata tjänstesektorn är Sveriges ledande integrationsmotor. Tiotalet medlemsföretag från Kompetensföretagen och Almega Tjänsteförbunden kommer att rekrytera personal under Järvaveckan.