Almega Tjänsteförbunden har träffat nya kollektivavtal för Utveckling & Tjänster med Ledarna och Sveriges Ingenjörer

Almega Tjänsteförbunden har träffat ett nytt treårsavtal med Sveriges Ingenjörer om löner och allmänna anställningsvillkor avseende bransch Utveckling & Tjänster.

Almega Tjänsteförbunden har även träffat ett avtal med Ledarna för samma bransch och period. Med Ledarna finns sedan tidigare ett tillsvidareavtal rörande lön.

Båda avtalen håller sig inom det märke som etablerats i årets avtalsrörelse.

Är du journalist och vill komma i kontakt med någon inom Almega - ring gärna vår pressjour på tel: 08-551 140 65

Tjänsteindikatorn Q2: Uppåtgående trenden för sysselsättningstillväxten bruten20.6.2018 06:57Pressmeddelande

För första gången sedan 2014 visar Almegas Tjänsteindikator att den uppåtgående trenden för sysselsättningstillväxten i den privata tjänstesektorn är bruten. Detta trots en fortsatt stark konjunktur. Indikationen är att företagen inom särskilt kunskapsintensiva tjänstebranscher anpassar sig efter den akuta kompetensbristen. Något som drabbar tillväxten i stort då den privata tjänstesektorn står för 66 procent av näringslivets förädlingsvärde.