Alpina VM presenterar stolt Åre kulturskolas show This is Us!

Tänk melodiskt jämtländskt vemod korsat med Hollywoodsuccé gestaltat genom musik, sång och dans. Det är vad sammanlagt 150 elever från Åre kulturskola kommer att bjuda på den 13 februari på Medals Plaza i Åre under alpina VM.

Åre 2019 har äran att presentera Åre kulturskolas show ”This is Us!”, en mix av sång, musik och dans framfört at 150 av kulturskolans elever. Showen består av 6 delnummer där kultureleverna visar upp sina färdigheter. I finalnumret framför samtliga elever sången ”This is me” från filmen The Greatest Showman.

Showen har tagits fram av Åre kulturskola och har repeterats sedan i höstas. Medverkande elever går i årskurs 4-9 och bjuder på nummer som innehåller trampolin, lågmälda tolkningar av svenska musikunderhits, folkrock och bombastisk Hollywoodfeeling – allt för att visa på kunskapsbredden i kulturskolans verksamhet.

Konferencierer för showen kommer två tidigare elever på kulturskolan att vara.

”This is Us” börjar klockan 18.30 och beräknas vara klar i 19-rycket.

Media är välkomna att besöka oss på vår repetitionsdag söndagen 3/2 i aulan på Racklöfska skolan i Järpen. Där finns möjligheter att prata både med elever och lärare samt att få bild/ljud på de olika numren. Vi repeterar mellan 10.00-16.00.

Fakta "This Is Us!"

Datum: 13 februari