Älskade stad är nominerat till Miljöstrategipriset 2018

Det branschöverskridande samarbetet Älskade stad har chans att vinna Miljö & utvecklings miljöstrategipris 2018

Miljöstrategipriset 2018 delas ut till en verksamhet, grupp eller förening som utformat en tydlig hållbarhetsstrategi som förankrats i ledningen och genomförts på ett föredömligt sätt i relevanta delar av organisationen.

- Nomineringen är ännu ett bevis på hur bra Älskade stad är, extra roligt att det just är samarbetet mellan aktörerna som har varit framgången. Vi har vågat tänka nytt och göra annorlunda. Jag hoppas och tror att fler kommer se samma fördelar som vi gör med att samarbeta för en mer hållbar leveranskedja säger Adam Leth informationschef Bring.

Älskade stad är ett branschöverskridande samarbete mellan Bring, Ragn-Sells, Stockholms stad och Vasakronan för att öka takten till fler hållbara miljöinitiativ som gynnar en levande stadsmiljö. 2017 vann Älskade stad Transportföretagarnas hållbarhetspris och 2018 Pingvinpriset. Nu har samarbetet chans till ytterligare en utmärkelse – Miljöstrategipriset 2018.

- Att nomineras är ju ett ”kvitto” på att vi gör något bra. Ett resultat av samarbetet är att vi kan påvisa en Co2e/kg minskning med 73% för transporterna, mindre buller och samtidigt medverka till en trevligare stadsmiljö genom långsamtgående fordon säger Erik Wastesson marknadsområdeschef servicetjänster Ragn-Sells.

I år fick juryn hela elva nomineringar att granska, och vinnaren presenteras på Miljöstrategidagarna 10 oktober. Se hela listan över de nominerade via länken. http://miljo-utveckling.se/nominerade-till-miljostrategipriset-2018/

För frågor kontakta:

Adam Leth informationschef Bring, 070 - 789 78 50, adam.leth@bring.com

Erik Wastesson, chef servicetjänster Ragn-Sells, 073 - 093 93 01, erik.wastesson@ragnsells.com

#ÄLSKADESTAD - ett branschöverskridande samarbete mellan Bring, Ragn-Sells, Stockholms stad och Vasakronan för att öka takten till fler hållbara miljöinitiativ som gynnar en levande stadsmiljö. Grundproblematiken är enkel, vi lever i städer som blir allt större. Vi blir allt fler. Vi måste tillsammans hitta nya sätt att ta hand om vår älskade stad - inte minst ur miljöhänseende. Att minska trafiken, och utsläppen ch bullret som följer med den, är en framtidsfråga vi måste lösa. Med Älskade stad tar vi tillsammans första stegen mot en bättre och mer trivsam atmosfär. Samarbetet tas ut via ett kommunikationskoncept som ska skapa engagemang och öka intresset för en trivsam stad. Konceptet bygger på en gemensam nämnare - kärleken till vår stad - och välkomnar fler att ansluta sig. 2017 tog Älskade stad emotTransportföretagarnas hållbarhetspris, en utmärkelse som syftar till att uppmärksamma och belöna personer och organisationer som arbetar för en mer hållbar transportsektor.