Amazon Prime Video lanseras på Allentes set-top-boxar

Tv-distributören Allente har ingått ett distributionsavtal med Amazon Prime Video, som ger företagets kunder enklare tillgång till streamingtjänstens tv- och filmutbud.

Mahmoud Mustapha, CCO Allente

Stockholm, 22 oktober 2021

Den nordiska tv-distributören Allente, sammanslagningen av Canal Digital och Viasat Consumer, har ingått ett distributionsavtal med Amazon Prime Video. Allentes kunder får nu ännu enklare tillgång till tv- och filmfavoriter genom Amazon Prime Video-appen på Allentes nuvarande AndroidTV-baserade set-top-box OnePlace. Amazon Prime Video-appen kommer också att vara tillgänglig på Allentes nya set-top box, som lanseras i början av 2022.

Genom streamingtjänsten Amazon Prime Video får kunderna tillgång till ett brett urval av filmer och tv-serier, inklusive populära Amazon Originals som Coming 2 America, The Grand Tour, The Tomorrow War, The Marvelous Mrs. Maisel, Tom Clancy’s Without Remorse och The Boys.

Mahmoud Mustapha, Chief Commercial Officer på Allente, kommenterar lanseringen: «Genom att ge våra kunder enkel tillgång till allt innehåll på Amazon Prime Video, breddar vi vår omfattande portfölj av linjära kanaler och streamingtjänster ytterligare. Vi vet att Amazon Prime Video uppskattas enormt av våra kunder i hela Norden, och är stolta över att annonsera detta första steg i vårt partnerskap med Amazon.»

Mahmoud Mustapha, CCO Allente
Set-top-box och fjärrkontroll från Allente